Celem proponowanych regulacji jest wzmocnienie praw konsumentów korzystających z usług telekomunikacyjnych. Propozycja nowych regulacji przewiduje, że operatorzy mieliby obowiązek przedstawienia klientom informacji o cenie usług i o kosztach ewentualnej zmiany operatora lub rezygnacji z umowy w klarownej i łatwej do porównania formie. Dzięki temu klienci mogliby lepiej dobierać usługi do swoich potrzeb. Zaproponowane w sprawozdaniu rozwiązania mają także umożliwić konsumentom przeniesienie swojego numeru telefonu do innego operatora w jeden dzień. Autor dokumentu chce też, aby europejski numer alarmowy 112 był dostępny za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, np. telefonów internetowych. Z drugiej strony, służby ratownicze powinny mieć możliwość zlokalizowania osoby wzywającej w ten sposób pomocy. Operatorzy specjalizujący się w telefonii internetowej (VOIP) kwestionowali techniczne możliwości wprowadzenia takich rozwiązań, ale posłowie uznali, że trudności można pokonać. Przedstawiona w dokumencie zasada "neutralności sieci" ma z kolei zapewnić, że dostawcy internetu nie będą ograniczali dostępu do legalnych usług, aplikacji i zasobów sieci. Przyjęty przez Komisję Rynku Wewnętrznego i Ochrony Konsumentów raport zostanie poddany pod głosowanie na sesji plenarnej PE we wrześniu. Więcej informacji o pracach Parlamentu Europejskiego znajdziesz tutaj: <a href="http://interia.hit.gemius.pl/hitredir/id=d01FNsuVNPzmuCcnHALdgbcc31mYRIbQQsxWRnC6oWf.P7/url=http%3A%2F%2Fwww.europarl.europa.eu%2Fnews%2Fpublic%2Fdefault_pl.htm" class="more" style="color:#07336C" target="_blank">http://www.europarl.europa.eu/news/public/default_pl.htm</a> Materiał prasowy Parlamentu Europejskiego