Reklama

Reklama

Chiny: Rok świni bez świń w telewizji

Chińska telewizja państwowa CCTV postanowiła unikać nadawania wizerunków świń, by nie urażać uczuć ok. 18 mln chińskich muzułmanów, choć za kilka tygodni w Chinach przypadnie świętowanie Nowego Roku księżycowego, który tym razem będzie rokiem zodiakalnej Ognistej Świni.

Chiński nowy rok rozpocznie się 18 lutego 2007 i potrwa do 2 lutego 2008. Jego patronką będzie Ognista Świnia.

Reklama

W całych Chinach, podobnie jak i w dużej części Azji z okazji nowego roku pojawiają się wszędzie wizerunki patronującego mu zodiakalnego zwierzęcia - w postaci zabawek, maskotek, na plakatach.

CCTV nie podała oficjalnie o najnowszym ograniczeniu, ale kiedy szwajcarska grupa Nestle chciała wykorzystać w swojej kampanii reklamowej rysunek świnki, okazało się, że wizerunek tego zwierzęcia jest niewskazany.

Podobnie agencja reklamowa Mindshare z Szanghaju została poinformowana, żeby nie umieszczać świnek w swoich reklamach.

Wyznawcy Proroka w Chinach stanowią grupę zróżnicowaną pod względem kulturowym, rozsianą po różnych prowincjach. W jej skład wchodzą m.in. Turkmeni, Mongołowie, Ujgurowie z północno- zachodniej prowincji Sinkiang (Xinjiang).

Nie tylko w Chinach rok świni sprawił kłopot: oburzony poczuł się imam Wielkiego Meczetu w Tajpej, któremu władze Tajwanu przysłały życzenia na kartce z czterema różowymi prosiaczkami.

Dowiedz się więcej na temat: Chiny

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL