Reklama

Reklama

Chiny: Kara za podróż do Polski

Dziennikarski skandal korupcyjny w Chinach. Redaktor naczelny dziennika uznawanego za propagandową tubę chińskich władz pojechał na wycieczkę do Polski. Kosztami prywatnej podróży obciążył wydawnictwo.


Reklama

Dziennik "Global Times" znany jest z ostrych komentarzy pod adresem Zachodu i publikowania artykułów, które są odzwierciedleniem aktualnej linii Komunistycznej Partii Chin. W 2013 roku redaktor naczelny tej gazety Hu Xijing i jego zastępca uczestniczyli w Niemczech w konferencji organizowanej przez jedną z tamtejszych fundacji. Po konferencji udali się jeszcze w 3-dniową podróż do Polski, a jej koszty rozliczyli w ramach wyjazdu służbowego. 

Sprawa nie wyszłaby na jaw, gdyby nie ubiegłoroczna partyjna kontrola finansów wydawnictwa. Obydwaj redaktorzy zostali oskarżeni o wyjazd do Polski bez zgody partii. Redaktor naczelny otrzymał ostrzeżenie, a jego zastępca musiał złożyć samokrytykę. Obydwaj panowie muszą też zwrócić równowartość około 1000 dolarów amerykańskich.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy