Reklama

Reklama

Białoruś: Dziennikarze skazani za współpracę z zagraniczną telewizją

Kolejni białoruscy dziennikarze ukarani grzywnami za współpracę z telewizją Biełsat. Dwóch przedstawicieli tego zawodu sąd w Dzierżyńsku pod Mińskiem uznał za winnych współpracy z zagranicznym środkiem masowego przekazu bez oficjalnej akredytacji.

Wolha Czajczyc i Siarhiej Krauczanka będą musieli zapłacić po 5,4 miliona rubli grzywny. To równowartość prawie półtora tysiąca złotych.

Reklama

Przyczyną sprawy sądowej stał się reportaż w telewizji Biełsat poświęcony społecznej dyskusji dotyczącej planów rozbudowy miasteczka Fanipol.

Wcześniej za pracę bez akredytacji dla Biełsatu karały sądy w Bobrujsku, Brześciu, Grodnie i Homlu. Nadająca z Warszawy w języku białoruskim telewizja wielokrotnie bezskutecznie starała się o akredytowanie swoich dziennikarzy na Białorusi.

Niezależne media zwróciły uwagę, że w światowym rankingu wolności prasy międzynarodowej organizacji Reporterzy bez Granic, Białoruś znajduje się na 157. miejscu spośród 180. krajów.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje