Reklama

Reklama

BBC oskarża Chiny o zakłócanie programów

Brytyjski publiczny nadawca radiowo-telewizyjny BBC poinformował w poniedziałek, że jego globalny angielskojęzyczny program radiowy jest zakłócany w Chinach, sugerując jednocześnie udział chińskich władz w tych praktykach.

"BBC zdecydowanie potępia te działania, ukierunkowane na przeszkadzanie w wolnym dostępie słuchaczy do wiadomości i informacji" - głosi oświadczenie BBC.

Reklama

Dodaje następnie: "BBC otrzymało doniesienia, że częstotliwości krótkofalowe, na których nadaje swój światowy serwis angielskojęzyczny, są zakłócane w Chinach. Choć w tej chwili nie jest możliwe ostateczne ustalenie źródła zakłóceń, to rozległe i skoordynowane wysiłki wskazują na dysponujący znacznymi zasobami (technicznymi) kraj taki jak Chiny".

Od chińskiego MSZ nie udało się na razie uzyskać komentarza na ten temat.

Nie jest to pierwsza skarga BBC na zakłócanie emisji w Chinach, gdzie strona internetowa brytyjskiego nadawcy publicznego była wciąż na nowo blokowana. W ubiegłym roku BBC zarzuciło chińskim władzom zakłócanie niektórych materiałów kanału telewizyjnego World News, na przykład informacji na temat dysydenta Chena Guangchenga, który zbiegł z aresztu domowego i schronił się w ambasadzie USA.

Na blokowanie przez Pekin dostępu do programów skarżyły się także finansowane przez rząd USA stacje radiowe Głos Ameryki i Radio Wolnej Azji.

W prowadzonej przez organizację Reporterzy Bez Granic klasyfikacji państw pod względem przestrzegania wolności mediów Chiny zajmują 173 miejsce wśród łącznie 179 badanych krajów.

Dowiedz się więcej na temat: Chiny | BBC

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy