- Od wczesnego rana na tym odcinku przejezdny jest jeden z trzech torów, a ruch pociągów odbywa się wahadłowo. Szacujemy, że drugi tor uda się włączyć do eksploatacji późnym popołudniem. Trzeci tor wymaga poważnej naprawy, która na pewno nie nastąpi w piątek - powiedział naczelnik działu eksploatacji Zakładu Linii Kolejowych w Tarnowskich Górach Marian Piecyk. Utrudnienia i opóźnienia dotyczą w sumie 24 pociągów pasażerskich, w tym dalekobieżnych: Kołobrzeg - Katowice oraz Szczecin - Kraków. W nocy, gdy ten fragment szlaku kolejowego był całkowicie zablokowany, musiały one jechać okrężną drogą. Kolejne pojadą już właściwą trasą, choć - z racji ruchu wahadłowego - także będą opóźnione, podobnie jak pociągi łączące Katowice z Tarnowskimi Górami i Lublińcem. W wypadku, do którego doszło na obwodnicy kolejowej pomiędzy Tarnowskimi Górami a Nakłem Śląskim, nikt nie ucierpiał. Przyczyny zdarzenia wyjaśniają kolejowa komisja, policja i prokuratura. Wstępnie ustalono, że maszynista jednego z pociągów, przewożącego w 22 cysternach olej napędowy, prawdopodobnie wjechał na tor mimo znaku "stój" i czerwonego światła. Pociąg najechał na jadący przed nim skład z 30 pustymi wagonami do przewozu materiałów sypkich. Maszynista był trzeźwy. - W wyniku zderzenia doszło do wykolejenia sześciu pustych wagonów tego składu. W drugim pociągu uszkodzona została jedna cysterna, która rozszczelniła się - relacjonował naczelnik Piecyk. Z cysterny, mieszczącej ok. 58 ton paliwa, wyciekło ok. 9 ton oleju napędowego. Strażacy przepompowali paliwo z uszkodzonej cysterny do innego zbiornika. Do rana sytuacja została opanowana; swoje czynności zakończyli też policjanci i prokuratorzy. Ok. godz. 8 rano kolejarze mogli rozpocząć usuwanie wykolejonych wagonów z torowiska. Jak powiedział Piecyk, wykolejone wagony poważnie uszkodziły jeden z trzech torów. Dokładną skalę zniszczeń będzie można ocenić po podniesieniu wagonów, które - wyrzucone z szyn - zostały wepchnięte głęboko w tłuczeń znajdujący się pod torowiskiem. Możliwe, że szyny są pęknięte. Zniszczone są podkłady kolejowe i śruby. Strat, zarówno w infrastrukturze kolejowej, jak i u przewoźnika, na razie nie oszacowano.