Magistrat, chcąc zaangażować mieszkańców w działania promujące miasto, prowadzi konsultacje dotyczące hasła reklamującego Częstochowę. Chodzi o weryfikację popularności dotychczasowych sloganów używanych w oficjalnych materiałach i akcjach promocyjnych oraz ewentualne znalezienie nowych pomysłów. W pierwszym etapie konsultacji częstochowianie zgłosili ponad 160 propozycji haseł kojarzących się z miastem. Spośród wszystkich pomysłów komisja konsultacyjna wybrała 16 najlepszych, na które do końca miesiąca można oddawać głosy. Wśród propozycji są slogany wymyślone przez mieszkańców, agencję PR oraz dotychczasowe motto reklamowe Częstochowy - "Częstochowa to dobre miasto". Żeby wytypować slogan, trzeba wejść na stronę www.konsultacje.czestochowa.pl i wypełnić odpowiedni formularz. Można także wypełnić specjalną ankietę na ten temat i wrzucić do jednej z urn, które znajdują się w budynkach magistratu. Oficjalne hasło reklamowe zostanie wybrane w oparciu o opinie mieszkańców oraz ekspertów z zakresu psychologii społecznej i socjologii. Wyłoniony w ten sposób slogan będzie używany w kampaniach promujących "markę miejską". Ostateczne rozstrzygnięcie konsultacji społecznych poprzedzi spotkanie otwarte ze wszystkimi zainteresowanymi wyborem hasła promocyjnego.