Prace potrwają do połowy kwietnia 2008 roku. W tym samym czasie rozpocznie się budowa drogi na odcinku od granicy Rudy Śląskiej i Zabrza do ul. Geaulle'a. We wrześniu rząd ma podpisać kredyt z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym na finansowanie zabrzańskiej inwestycji. Jeśli proces finansowania i wyłaniania w przetargu wykonawcy będzie przebiegał bez przeszkód to w Zabrzu DTŚką pojedziemy za 2 lata. Jak powiedział nam kierownik kontraktu DTŚ Zabrze prace budowlano-montażowe rozpoczną się na wiosnę przyszłego roku. Drogowa Trasa Średnicowa (DTŚ) w Zabrzu podzielona została na odcinki:Z1, Z2, Z3, Z4 o łącznej długości - 7 660 m. DTŚ projektuje się jako drogę klasy GP dwie jezdnie po trzy pasy ruchu z pasami awaryjnymi. Jezdnie rozdzielone pasem zieleni o szer. 2,0 - 4,0 m. Prędkość projektowa 70 km/h. Na całej długości trasa przebiega bezkolizyjnie do innych elementów istniejących i projektowanego układu komunikacyjnego. Trasa powiązana będzie z układem ulicznym Zabrza poprzez węzły z następującymi ulicami: - z drogą z rejonie KWK Sośnica do ulicy Roosevelta - z ul. De Gaulle'a - z ul. Rymera - z ul. Skargi - z projektowaną trasą Rokitnica -Wirek W zakres inwestycji wchodzą: - roboty drogowe, - 10 obiektów mostowych, - 2 kładki dla pieszych, - 2 przejścia podziemne dla pieszych, - mury oporowe, - odwodnienie i oświetlenie trasy, - ekrany akustyczne.