Jego uczestnicy mają też nadzieję, że przyczyni się do polepszenia jakości życia mieszkańców, oferując im lepszą przestrzeń publiczną. W lutym przyszłego roku ma ruszyć internetowy portal społecznościowy, na którym przedsiębiorcy czy designerzy będą mogli umieścić swoje profile. Wcześniej, aby zwiększyć świadomość przedsiębiorców na temat korzyści związanych z designem i stworzyć atrakcyjną ofertę w portalu, prowadzone będą ankiety i wywiady, a także kursy i szkolenia. - Ideą biznesu jest innowacyjność. To dziedzina, gdzie non stop musi się coś dziać. Tylko mając lepsze pomysły i wcześniej wprowadzając je na rynek możemy wygrać z innymi. Tymczasem biznesmeni nieraz sami projektują wzory swoich produktów, nie mając w tej dziedzinie wiedzy i doświadczenia. Efekt nie jest najlepszy - powiedział rektor Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach prof. Marian Oslislo. Projekt ma nie tylko inicjować współpracę między firmami i projektantami, ale też wspierać ją, m.in. poprzez pomoc we wprowadzaniu stworzonego lub udoskonalonego produktu na rynek. Oprócz działań ukierunkowanych na przedsiębiorców, celem projektu jest także krzewienie przedsiębiorczości akademickiej. Projektanci i ekonomiści mają zyskać lepsze umiejętności w zakresie komercjalizacji ich wiedzy i praktycznego wykorzystania prowadzonych badań naukowych. Z kolei studenci i absolwenci biorący udział w projekcie zdobędą wiedzę na temat projektowania i wprowadzania produktu na rynek. Projekt jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego. Jego partnerzy to Akademia Sztuk Pięknych w Katowicach, Akademia Ekonomiczna w Katowicach oraz Izba Rzemieślnicza oraz Małej i Średniej Przedsiębiorczości w Katowicach.