Autorką i reżyserką sztuki jest Alina Moś - Kerger, która pisząc scenariusz przeczytała tysiące notatek prasowych, przesłuchała wiele piosenek, skontaktowała się z ludźmi, którzy znali osobiście Karin Stanek. - Spektakl, który powstaje, to jednak wciąż tylko moje wyobrażenie o niej, autorska wizja jej losów. I wśród znanych wszystkim piosenek na scenie zaistnieją sytuacje, które być może nigdy się nie zdarzyły - choć mogły - rozmowy, które nigdy się nie odbyły i postacie, które nigdy w życiu Karin się nie pojawiły. Mimo to wydaje się, że jakaś prawda o piosenkarce i tak się z tego obrazu wyłania - powiedziała. Agnieszka Wajs debiutowała na scenie Gliwickiego Teatru Muzycznego, występowała na górnośląskich scenach, a ostatnio także w warszawskim Och-Teatrze Marii Seweryn. To pierwszy monodram w jej karierze. - Mierzenie się z legendą, tym bardziej gdy jest się samej na scenie, to wielkie wyzwanie. A w przypadku opowiadania o Karin to jeszcze trudniejsze - wszyscy potrafią zanucić "Malowaną lalę" czy "Chłopca z gitarą", ale o samej piosenkarce, o tym kim była prywatnie, wiedzą nieliczni - powiedziała. - Jedno jest pewne, i widać to nawet na archiwalnych nagraniach - Karin Stanek to żywioł, energia, uśmiech i ogromny urok. My postaramy się jednak pokazać także to, kim była Karin Stanek po zejściu ze sceny - dodała. Kierownictwo muzyczne spektaklu "Karin Stanek" objął Piotr Górka, współpracujący m.in. z Teatrem Zagłębia w Sosnowcu i Teatrem Powszechnym w Łodzi. To on zrobił nowe aranże przebojów Karin Stanek i wraz z zespołem będzie towarzyszył Agnieszce Wajs na scenie. - Przeboje bigbitu kojarzą się jednoznacznie z rock'n'rollem i żywiołowością. Ale okazuje się, że świetnie brzmią także w rytmach bossa novy, jazzu, a nawet fado, jak u Cesarii Evory. Chociaż oczywiście w spektaklu nie zabraknie też mocnego uderzenia. A wszystko zagramy na żywo - tak jak grała Karin Stanek, Czerwono-Czarni i inne tuzy bigbitu - zapowiedział Górka. Karin Stanek urodziła się 18 sierpnia 1943 (lub 1946) roku w Bytomiu w niezamożnej rodzinie górniczej. Na scenie zadebiutowała w 1962 r. piosenką "Jimmy Joe". W tym samym roku, po zwycięstwie odniesionym w konkursie "Czerwono-Czarni szukają młodych talentów" w Zabrzu i Krakowie, została wokalistką grupy. Występowała z nią do 1969 r. Po odejściu z zespołu występowała solo, a także z grupami: The Samuels, Aryston, Inni oraz Schemat. Wylansowała takie przeboje jak: "Jedziemy autostopem", "Chłopiec z gitarą", "Malowana lala", "Tato, kup mi dżinsy", "Trzysta tysięcy gitar". Przez wiele lat mieszkała w Niemczech, tam też zmarła 15 lutego 2011 r. Spektakl powstaje w ramach projektu Młoda Scena Teatru Korez, przy wsparciu Instytucji Kultury Miasto Ogrodów.