- Wierzymy, że Komunia Święta jest sakramentem, to znaczy ustanowionym przez naszego Pana widzialnym znakiem niewidzialnej łaski Bożej, oraz że - jak to formułował ksiądz Marcin Luter - jest to prawdziwe ciało i prawdziwa krew Chrystusa Pana, w chlebie i winie i pod postacią chleba i wina przez Słowo Chrystusa nam, chrześcijanom, ku spożywaniu i piciu ustanowione. Na pytanie, co daje takie spożywanie i picie, odpowiadamy: odpuszczenie grzechów. A gdzie jest odpuszczenie grzechów, tam jest i życie wieczne, i zbawienie - mówi ks. Andrzej Dębski. Podczas nabożeństw barwą liturgiczną jest biel. Dlatego księża, oprócz czarnej togi, używają białej komży lub białej stuły. Biel symbolizuje niewinność i czystość. Komunia święta udzielana była pod dwiema postaciami - chleba i wina. Zgodnie z prawem kościelnym, Kościół ewangelicko-augsburski w Polsce dopuszcza do Komunii Świętej nie tylko luteran oraz członków wspólnot Kościoła ewangelicko-reformowanego (kalwińskiego) i Kościoła ewangelicko-metodystycznego, z którymi jest w tak zwanej wspólnocie ambony i ołtarza, lecz także innych chrześcijan, którzy wierzą w realną obecność Chrystusa w Wieczerzy Świętej. W Wielki Czwartek w kościołach ewangelicko-augsburskich zamilkły dzwony, które odezwą się dopiero w dniu Zmartwychwstania. W Wielki Piątek luteranie z diecezji cieszyńskiej wezmą udział w specjalnych wielkopiątkowych nabożeństwach. Wielki Piątek jest najważniejszym świętem w roku liturgicznym. W Polsce żyje obecnie około 80 tys. luteran, z czego blisko połowa na Śląsku Cieszyńskim. Diecezja Cieszyńska Kościoła ewangelicko-augsburskiego jest najliczniejsza w Polsce. Na świecie jest ponad 63 mln luteran.