- Celem konkursu jest promocja wyjątkowych pod względem wzornictwa produktów powstałych na Śląsku. Trzy dotychczasowe edycje konkursu pokazały, iż jakość śląskich produktów nie odstępuje od standardów międzynarodowych - mówi ewa Gołębiowska, dyrektorka Zamku. Ostatnią edycję konkursu wygrał Adam Małachowski, producent sprzętu alpinistycznego z Dębowca. - Dało mi to bardzo wiele, przełożyło się na wzrost zainteresowania marką "Małachowski" w Polsce i zagranicą - mówi Adam Małachowski, nagrodzony za puchowe kurtki i koszule, które jego firma sprzedaje głównie na rynek japoński. - Marka "Śląskiej Rzeczy" jest w Polsce bardzo dobrze kojarzona. Konkurs zaciekawił nawet Japończyków, z którymi utrzymuję kontakty handlowe - przekonuje Małachowski. W podobnym tonie wypowiadała się laureatka pierwszej edycji konkursu Magda Lubińska z Moho Design, katowickiej firmy produkującej dywany: - Konkurs dał nam bardzo wiele. Zaistnieliśmy w Polsce i na Śląsku, gdzie dotąd byliśmy mniej znani niż w Anglii. Do jury konkursu, którego rozstrzygnięcie nastąpi w czerwcu, po raz kolejny zaproszone zostały autorytety z dziedziny wzornictwa oraz przedsiębiorczości z regionu, kraju i zagranicy. Statuetki "Śląskiej Rzeczy" oraz nagrody zostaną przyznane w dwóch kategoriach: "produkt" oraz "grafika użytkowa" (w tym komunikacja wizualna i multimedia). Termin zgłaszania prac upływa 10 kwietnia.Wyniki Konkursu ogłoszone zostaną podczas uroczystej gali 5 czerwca w Śląskim Zamku Sztuki i Przedsiębiorczości w Cieszynie. ER