Ukończenie inwestycji zaplanowano na marzec przyszłego roku. Austriacy myślą o budowie kolejnych podobnych obiektów w Polsce. To szósty hotel marki Angelo po Monachium, Pradze, Pilźnie, Bukareszcie i Jekaterynburgu. Zgodnie z założeniami inwestorów, jego klientami mają być turyści i przedsiębiorcy podróżujący służbowo. Jak mówią, spośród innych hoteli ma się wyróżniać wzornictwem. - W przeciwieństwie do wielu innych inwestorów, jesteśmy zdania, że musimy działać mimo otaczającego nas kryzysu gospodarczego. Wychodzimy z założenia, że musimy budować nawet w ciężkich czasach, żeby po zmianie sytuacji móc zaoferować już gotowy produkt - powiedział na konferencji prasowej zorganizowanej na terenie budowy członek zarządu UBM Polska Peter Woeckinger. Alexander Jurkowitsch z Warimpeksu powiedział, że jego spółka razem z UBM myśli o kolejnych inwestycjach w Polsce. - Tak samo atrakcyjne jak Katowice byłyby dla nas takie miasta jak Warszawa, Poznań, Gdańsk, ale też np. Białystok. Ten katowicki obiekt ma być dobrym startem do kolejnych projektów - oświadczył Jurkowitsch. Nowy hotel położony jest w samym centrum miasta, będzie miał 197 pokoi i apartamentów. Jego infrastruktura obejmuje niemal 100 miejsc parkingowych i 950 m kw. powierzchni konferencyjnej. Budynek ma sześć kondygnacji i dwa piętra podziemne, które będą przeznaczone na parkingi i pomieszczenia techniczne. Mimo atrakcyjnego położenia działki, okazała się ona bardzo trudnym miejscem do budowy. Chodzi o warunki geologiczne - parcela jest położona blisko koryta rzeki Rawy, grunt jest też osłabiony przez eksploatację przemysłową. Aby zapewnić hotelowi stabilność, wokół całego budynku zastosowano tzw. ściany szczelinowe, sięgające ponad 30 m pod ziemię. - Pod ziemią jest tyle samo betonu ile nad, to oczywiście kosztowało bardzo dużo pieniędzy, ale wierzymy w ten obiekt i to miejsce, dlatego na to się zdecydowaliśmy - powiedział Woeckinger. Decydując się na budowę w Katowicach, inwestorzy brali pod uwagę dużą liczbę mieszkańców i atrakcji turystycznych w okolicy oraz dogodne połączenia komunikacyjne. Inwestorzy uznali, że miasto ma duży potencjał, brakuje w nim jednak hoteli spełniających dzisiejsze standardy, aby w pełni wykorzystać możliwości płynące z turystyki. Podobnie jak w czynnych już hotelach Angelo w Monachium, Pradze, Bukareszcie, Pilźnie i od jesieni także w Jekaterynburgu, cechą charakterystyczną hotelu ma być zastosowane w nim wzornictwo. Koncepcja designerska przewiduje mieszaninę intensywnych odcieni czerni, koralowego, żółtego i białego, podkreślanych przez meble i akcesoria z Dalekiego Wschodu. UBM AG to spółka deweloperska, działająca w Europie Środkowej i Wschodniej. W 2008 r. 86 proc. obrotów, w wysokości ponad 307 mln euro, wypracowała poza Austrią. Spółka jest notowana na giełdzie w Wiedniu, ma nieruchomości o łącznej powierzchni gruntu ponad 1,7 mln m kw. Poza wieloma obiekatmi biurowymi ma udziały w 11 hotelach. Warimpex AG jest spółką deweloperską i inwestycyjną, także ma siedzibę w Wiedniu. W ostatnich 25 latach spółka zrealizowała w Europie Środkowej i Wschodniej inwestycje w sektorze nieruchomości o łącznej wartości przekraczającej 1,5 mld euro. Jest właścicielem lub współwłaścicielem 19 hoteli luksusowych i biznesowych oraz sześciu budynków komercyjnych i biurowych. Akcje tej spółki są notowane na giełdach w Wiedniu i Warszawie.