Potem prace przeniosą się na północną jezdnię autostrady, gdzie potrwają drugie tyle. Do końca czerwca ruch odbywał się będzie jedną jezdnią - z zachowaniem dwóch pasów w każdą stronę. Jak poinformowała Dorota Marzyńska z katowickiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, w sobotę rano otwarto też trzy nowe łącznice na przebudowywanym węźle Murckowska, który komunikuje autostradę z noszącym tę nazwę miejskim odcinkiem dwupasmowej trasy DK-86. Wymiana nawierzchni autostrady od węzła Francuska do wysokości ulicy Trzy Stawy rozpoczęła się w sobotę od południowej jezdni - w kierunku Krakowa. Po trzech tygodniach wykonawca skieruje ruch na wyremontowany odcinek i przystąpi do remontu jezdni Kraków - Wrocław. W tym czasie - poza zwężeniem autostrady do dwóch pasów w każdą stronę - czasowo zamknięty zostanie wjazd na A4 z ul. Ofiar Katynia w rejonie stacji benzynowej i hotelu. Rozpoczęty w sobotę remont objął jeden z najbardziej zatłoczonych odcinków autostrady, gdzie ruchowi tranzytowemu towarzyszy nasilony, szczególnie w godzinach szczytu komunikacyjnego, ruch miejski. Codziennie jeździ tędy ponad 100 tys. aut. Nawet bez dodatkowych utrudnień tworzą się tam korki. Podobnej skali utrudnień na katowickim odcinku A4 kierowcy doświadczyli już w sierpniu i wrześniu ub. roku, kiedy wymieniana była nawierzchnia między węzłami Francuska i Mikołowska. Ruch na autostradzie był wówczas spowolniony, choć z reguły płynny. Poważnie korkowały się przyległe ulice, m.in. Francuska. Prócz remontu kolejnego odcinka A4 od soboty zmieniona została też organizacja węzła Murckowska. Otwarte zostały docelowe łącznice na kierunkach: Wrocław - Warszawa, Bielsko-Biała - Kraków i Kraków - Warszawa. Zamknięto dotychczasowe połączenie Bielsko- Biała - Wrocław, a ruch tam odbywać się będzie objazdem przez węzły Rozdzieńskiego lub IKEA. Objazd ten będzie obowiązywał do września tego roku, kiedy zakończy się trwająca od lipca 2007 r. przebudowa węzła Murckowska i katowickiego odcinka A4. Węzeł będzie wtedy jednym z najnowocześniejszych w Polsce, zwiększy się też przepustowość autostrady. Wart 281 mln zł kontrakt na tę inwestycję wygrała firma Budimex-Dromex.