- Takiej akcji jeszcze w naszym mieście nie było. Proponujemy tyskim dwudziestolatkom udział w filmie - to oni zostaną twarzami naszego miasta. Chcemy, by młodzi ludzie stali się ambasadorami Tychów i poprzez pokazanie jacy są, jakie mają zainteresowania i jak je rozwijają - pokazali miasto - wyjaśnił prezydent Tychów, Andrzej Dziuba. Pomysłodawcy kampanii chcą, aby historie i życiorysy młodych, urodzonych w 1990 r., ludzi były punktem wyjścia do opowieści o tym, co zmieniło się w ponad 130-tysięcznych Tychach w ciągu 20 lat, jakie minęły od przywrócenia w Polsce samorządu terytorialnego. Kampania podsumowująca dokonania samorządu rusza 26 maja. W jej pierwszym etapie powstanie film, do którego casting zaplanowano na 15 maja. Chętni muszą być tyszanami urodzonymi w 1990 r. Z miejskich statystyk wynika, że takich osób jest 1656. W filmie o sobie będą opowiadać wybrane osoby, pozostałe wystąpią we wspólnych scenach plenerowych. Gotowy film zostanie zaprezentowany 26 maja podczas uroczystej sesji rady miasta w tyskim teatrze. Znajdzie się również w internecie, m.in. w portalach społecznościowych. W majowej sesji w Tychach ma wziąć udział m.in. przewodniczący Parlamentu Europejskiego, Jerzy Buzek. Kampanii "Tychy 2 dychy" będą towarzyszyć billboardy, które pojawią się w mieście w czerwcu. Ich bohaterami także będą tyscy dwudziestolatkowie. Na okres wakacji zaplanowano konkurs, dzięki któremu tyszanie będą mogli zaprezentować, jak widzą swoje miasto.