"Droga współpracy regionalnej" - bo tak roboczo została nazwana - ma odciążyć centrum Jaworzna od lawinowo wzrastającego ruchu samochodowego. Jaworzno zdobyło 34 mln zł na realizację I etapu Drogi Współpracy Regionalnej - od drogi nr 79 do węzła autostradowego w Jeleniu. Pieniądze pochodzą ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego. Nowa droga skomunikuje węzeł Jeleń z drogą nr 79 i, w ten sposób, z węzłem Byczyna, dzięki czemu tereny inwestycyjne w Gminnej Strefie Aktywności Gospodarczej zyskają pełną obsługę komunikacyjną mimo tego, że zjazd na autostradę w kierunku Krakowa na węźle Jeleńskim nadal pozostanie zamknięty. Będzie to droga główna, każda z jezdni będzie miała po 3,5 metra szerokości. Wzdłuż drogi poprowadzona będzie także asfaltowa ścieżka rowerowa. Droga przebiegać będzie głównie po działkach, które w tej chwili stanowią nieużytki. W pismach do władz Jaworzna Stalexport powołuje się tylko na zapisy w umowie koncesyjnej. - Nie wiemy, jakie są powody, ze względu na to, że umowa koncesyjna jest tajna - powiedział reporterowi RMF FM Maciejowi Grzybowi Tomasz Tosza Urzędu Miasta w Jaworznie. Ponieważ wybudowanie tej drogi ma odciążyć centrum od ruchu samochodowego, trzeba było zmienić plany trasy: - Musieliśmy zmienić dokumentację techniczną. Rondo przesunąć w ten sposób, że nasz projekt zaczyna się dokładnie centymetr za granicą terenu, który jest zarządzany przez Stalexport Autostradę Małopolską - dodaje Tosza. Jak pokazuje ten przykład Stalexport powołując się na tajną umowę koncesyjną może skutecznie blokować samorządowe inwestycje poprawiające komunikację w miastach. O problemach ze Stalexportem opowiada Tomasz Tosza z Wydziału Inwestycji Miejskich Urzędu Miasta Jaworzna: