Portal ma informować o wszystkich imprezach kulturalnych organizowanych na terenie 14 miast tworzących Metropolię "Silesia". Gromadzi informacje nie tylko o dużych wydarzeniach organizowanych przez znane ośrodki i instytucje kulturalne, ale również przez niezależne stowarzyszenia i organizacje. - Od dziś wystarczy wejść tylko na jeden portal internetowy - przekonywał przewodniczący Górnośląskiego Związku Metropolitalnego, Dawid Kostempski. Portal www.pelniakultury.pl został skonstruowany w taki sposób, by każdy organizator imprezy kulturalnej mógł sam o niej poinformować odbiorców. Wystarczy zarejestrować się na stronie i umieścić odpowiedni komunikat ze zdjęciem lub plakatem. Po akceptacji redakcji zostanie on opublikowany. Kolejną zaletą strony jest bogata baza danych. Każdy z użytkowników może wybrać najbardziej interesujące go dziedziny sztuki. Po zalogowaniu się na portalu, w pierwszej kolejności wyświetlą się właśnie preferowane przed danego internautę informacje. Specjalną propozycję portal ma dla rodziców, którzy chcieliby uczestniczyć w wydarzeniach kulturalnych razem ze swoimi dziećmi. Pozwala również na zapisywanie wydarzeń i imprez w specjalnym kalendarzu oraz archiwizuje ciekawe artykuły. Portal automatycznie integruje informacje z wielu źródeł, np. serwisów internetowych i miast użytkowników. Portal ma nie tylko informować o imprezach kulturalnych organizowanych na terenie Metropolii "Silesia", ale również zachęcać jego użytkowników do wymiany myśli, poglądów i opinii na tematy kulturalne. Redakcja portalu będzie publikować eseje, artykuły i felietony. Każdy, kto uczestniczył w premierze jakiegoś wydarzenia kulturalnego, może napisać recenzję. Serwis umożliwia użytkownikom zamieszczanie na nim tekstów czy zdjęć bezpośrednio ze swoich telefonów, jeszcze podczas trwania imprezy. "Pełnia kultury" wykorzystuje kilka kanałów dystrybucji informacji. Są to: serwis internetowy, serwis w wersji light (dla telefonów komórkowych), aplikacja na pulpit, aplikacja na smartfony i tablety. System wykorzystuje GPS, dzięki czemu w prosty sposób można uzyskać informacje np. o wydarzeniach kulturalnych w okolicy. W pierwszych miesiącach działalności portal będzie promowany w internecie, autobusach, a nawet na Dworcu Centralnym PKP w Warszawie. Chodzi o to, by ludzie wyjeżdżający na Śląsk, już w pociągu mogli szukać informacji o wydarzeniach kulturalnych organizowanych w czasie ich pobytu w Metropolii "Silesia". W latach 2008-2011 na promocję i organizację imprez kulturalnych w Metropolii "Silesia", Górnośląski Związek Metropolitalny wydał prawie 3 mln zł. Tylko w tym roku wydatki na kulturę zamkną się w kwocie ponad 1,5 mln zł. Portal "Pełnia kultury" kosztował 450 tys. zł. Prawie 390 mln zł Metropolia "Silesia" otrzymała ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-13.