"Złote Formaty" to najbardziej prestiżowy w Polsce konkurs oceniający jakość promocji miast i regionów. Kampania "Ludzie - bogactwo Rudy Śląskiej" została wyróżniona w kategorii wydarzenie specjalne. Konkurs "Złote Formaty" nie ma podziału na miasta duże, średnie i małe. Rudzka kampania rywalizowała z projektami działań promocyjnych zgłoszonymi przez m.in. Warszawę, Wrocław i Kraków. - Mieszkańcy miasta, jako podmiot działalności promocyjnej, są pomijani przez większość polskich miast. Ruda Śląska zrozumiała, że takie działanie jest błędne i wiele uwagi skupiła właśnie na tej grupie. To pozwoliło jej odnieść sukces - powiedział Prof. Andrzej Szromnik, Prorektor Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, specjalista w dziedzinie marketingu miejsca. Kampania "Ludzie - bogactwo Rudy Śląskiej" była jedną z pierwszych inicjatyw związanych z kształtowaniem nowego wizerunku miasta. Przed rozpoczęciem kampanii władze miasta zleciły przeprowadzenie odpowiednich badań socjologicznych, które posłużyły do opracowania podstaw koncepcji działań. Kampania będzie miała swoja kontynuację w bieżącym roku. W lipcu na bilbordach zlokalizowanych na Śląsku zawisną nowe, ale nawiązujące do wyróżnionej kampanii, rudzkie plakaty promocyjne. Władze miasta zapowiadają także użycie innych nośników reklamowych, które nie były dotychczas stosowane do promocji przez żadne miasto w Polsce. Konkurs "Złote Formaty" organizowany jest w czterech kategoriach; plakat reklamowy, wydarzenie specjalne, strona internetowa oraz wydawnictwo promocyjne. W tym roku swoje zgłoszenia do konkursu przysłały 103 miasta, zgłaszając łącznie 210 projektów zrealizowanych działań promocyjnych. - Ruda Śląska rozpoczęła swoja promocję od działań w dużej części skierowanych do obecnych mieszkańców miasta - był to pozytywny aspekt, bardzo często akcentowany przez międzynarodowych specjalistów oraz ekspertów oceniających zgłoszone projekty. Ciekawy był również pomysł wykorzystanie na bilbordach wizerunków osób związanych z Rudą, którzy osiągnęli sukces. Jednak najważniejsze było to, że podejmowane działania miały konkretny cel do zrealizowania oraz adresowano je do ściśle określonej grupy docelowej. To niestety nie jest jeszcze domeną wszystkich działań promocyjnych podejmowanych przez polskie samorządy - powiedział Adam Mikołajczyk dyrektor zarządzający Brief for Poland, pierwszej i jedynej w Polsce platformy medialno-consultingowej z zakresu marketingu miejsc.