Dotychczas rekordowy dla podkatowickiego lotniska był rok 2008., kiedy w porcie odprawiono 2 mln 427 tys. osób. W ubiegłym roku było to 2 mln 403 tys. podróżnych. Kończący się 2011 r. lotnisko zamknie wskaźnikiem ok. 2 mln 550 tys. odprawionych pasażerów. W przyszłym roku - jak prognozują władze portu - liczba osób korzystających z lotniska może wzrosnąć do ok. 2 mln 750 tys., zarówno dzięki kierunkom regularnym, jak i czarterowym. - W marcu ruszy m.in. regularne połączenie do Kopenhagi, przybywa kierunków czarterowych. W tym roku w szczycie sezonu czarterowego przewoźnicy oferowali loty w 37 kierunkach; na przyszły rok wiemy już o 45, a to prawdopodobnie jeszcze nie koniec - powiedział rzecznik portu, Cezary Orzech. W siatce połączeń czarterowych pojawią się m.in. nowe loty do Hiszpanii, Włoch i na Cypr. Linia OLT Jetair przymierza się do zwiększenia ilości lotów do Gdańska (z jednego do dwóch dziennie), planuje też uruchomienie połączeń krajowych i zagranicznych w innych kierunkach. Odprawiony w poniedziałek 2,5-milionowy w tym roku pasażer leciał właśnie do Gdańska, linią LOT Jetair. Piotr Hajewski z Tychów podróżował służbowo. Od przewoźnika otrzymał m.in. darmowe bilety lotnicze, od lotniska wiele upominków. Przedstawiciele lotniska są przekonani, że przyszły rok przyniesie dalszy rozwój czarterów. W tym roku liczba pasażerów takich lotów wzrosła o ponad 100 tys., do przeszło 800 tys. Niewykluczone, że w 2012 r. osiągnie milion podróżnych. Natomiast szansę na zwiększenie ruchu regularnego dają m.in. uruchomione jesienią nowe połączenia linii Ryanair do Wielkiej Brytanii, a także ruszające w marcu przyszłego roku połączenie linii SAS do Kopenhagi. - Należy spodziewać się, że część podróżnych wybierze loty do różnych miejsc na świecie z przesiadką w duńskiej stolicy - uważa Orzech. Lotnisko rozbudowuje też infrastrukturę obsługi technicznej samolotów, chcąc stać się portem bazowym dla kolejnych przewoźników. Obecnie stacjonują tam samoloty regularnych linii Wizzair i LOT, czarterowych Small Planet i Enter Air; swoje bazy mają też tam firmy kurierskie DHL, FedEx, UPS i TNT. Na terenie Katowice Airport trwają prace przy wartej 81 mln zł budowie nowej płyty postojowej i modernizacji dróg kołowania samolotów. Wiosną 2012 r. do użytku zostanie oddany nowy hangar do obsługi technicznej, budowany kosztem ponad 26 mln zł. Jesienią rozpoczęła się też rozbudowa i modernizacja starego terminalu pasażerskiego, tzw. terminalu A z 1994 r. Za 11 mln zł zostanie on do maja 2012 r. powiększony o ok. 1 tys. m kw. - do 8,6 tys. m kw. W przygotowaniu jest budowa nowego pasa startowego.