Informację taką przekazano 20 lipca podczas kolejnej serii rozmów władz miasta z kierownictwem Polskich Linii Kolejowych oraz PKP SA dotyczących przyszłości dworca. Projekt E30 zakłada, że pociągi pasażerskie między Opolem a Krakowem rozwijać będą prędkość 160 km/h. Na odcinku od Opola do Zabrza jeździć mają nawet z prędkością 200 km/h. Z ich wypowiedzi wynikało ponadto, że projekt ma charakter priorytetowy, czyli zostanie zrealizowany w najszybszym możliwym terminie. - Całkowitej zmianie uległa koncepcja modernizacji obiektu. Miasto musi skorzystać z tej szansy i powiązać przebudowę z rozpoczęciem prac nad stworzeniem Centrum Przesiadkowego ? podkreśla Adam Kurbiel, zastępca prezydenta miasta. Wokół tych inwestycji powstałyby atrakcyjne dla przedsiębiorców powierzchnie komercyjne. Zapowiadany remont dworca polegać ma na wybudowaniu dwóch peronów, urządzeń informacyjnych dla podróżnych oraz przebudowie wyjść. Realizacje inwestycji przewidziano na lata 2008-2011. W Zabrzu przebiega granica dwóch różnych projektów inwestycyjnych. Linia E30 od Opola do Zabrza (I projekt - 200 km/h) i linia E30 Zabrze-Katowice-Kraków (II projekt - 160 km/h). Do tej pory odcinek między Zabrzem a Krakowem, z powodu spodziewanych ogromnych kosztów jego wykonania (około 40 obiektów mostowych) znajdował się na liście rezerwowej. Teraz, kiedy ogłoszono, że Euro 2012 odbędzie się w Polsce, a Chorzów i Kraków moga być arenami mistrzostw, przesunięto tą inwestycję do projektów priorytetowych i zmieniono termin realizacji z 2013 do 2011.