Promocję walorów turystycznych regionu zainicjowały władze województwa i przeprowadziły kampanię reklamową pt. "Śląskie. Na wyciągnięcie ręki". Akcja miała zachęcić Ślązaków do odwiedzenia m.in. kopalni "Guido" w Zabrzu, Muzeum Chleba w Radzionkowie, jurajskich zamków na Szlaku Orlich Gniazd czy Muzeum Zamkowego w Pszczynie, gdzie mimo dziejowych zawieruch zachowało się 80 proc. oryginalnego wyposażenia z przełomu XIX i XX wieku. - Chcieliśmy zachęcić mieszkańców regionu do odwiedzania podczas weekendów niedalekich, a bardzo ciekawych obiektów. Dzięki temu mogą się też stać "ambasadorami" swojego miejsca zamieszkania - podkreślił we wtorek podczas prezentacji wyników kampanii wicemarszałek województwa Zbyszek Zaborowski. Kampanię efektywnie zapamiętało 18,6 proc. respondentów, a blisko 40 proc. badanych rozpoznało ją po okazaniu layoutu. Kampanię prowadzono w regionalnych stacjach telewizyjnych, rozgłośniach radiowych, w prasie, na autobusach komunikacji miejskiej, billboardach i citylightach, do mieszkańców wysłano też maile, odsyłające na stronę internetową kampanii. Przeprowadzono także konkurs - mieszkańcy mieli odwiedzać ciekawe miejsca i obiekty, zbierając pieczątki w 30 umieszczonych na przygotowanej mapce atrakcjach, reprezentujących różne rodzaje turystyki - sakralną, aktywną, kulturową i industrialną. Najwięcej pieczątek rozdano w Wojewódzkim Parku Kultury i Wypoczynku w Chorzowie, Dolomitach Sportowej Dolinie w Bytomiu, częstochowskim Muzeum Rud Żelaza oraz Skansenie Górniczym "Królowa Luiza" w Zabrzu. Ponad 50 osób zebrało komplet znaczków, choć mieli na to tylko cztery tygodnie. W centrach handlowych organizowano imprezy promocyjne, podczas których można było zagrać w grę komputerową pod takim tytułem, jak cała kampania. Przeprowadzono też konkurs fotograficzny - autorzy zdjęć musieli pokazać obiekty turystyczne zgodnie z ideą kampanii - by były widoczne "na wyciągnięcie ręki". Zwyciężyło zdjęcie, na którym dziewczyna "trzyma" na wyciągniętej dłoni Pomnik Powstańców Śląskich w Katowicach, a w tle widoczna jest charakterystyczna hala "Spodka". Był to kolejny etap promocji Śląskiego, po ubiegłorocznej regionalnej kampanii wizerunkowej pod hasłem "Śląskie. Pozytywna energia" oraz przeprowadzonej w kwietniu tego roku ogólnopolskiej kampanii wizerunkowej "Pozytywnie nakręceni polecają". Miała ona zachęcić mieszkańców innych regionów do odwiedzania województwa śląskiego oraz zmienić jego negatywny wizerunek, prezentując go jako miejsce różnorodnych atrakcji - od Beskidów, przez zabytki przemysłowe Górnego Śląska, po Częstochowę i Jurę Krakowsko - Częstochowską.