Wielokrotnie na tym etapie prac napotykane są trudności, które mają istotne znaczenie dla późniejszych prac. Tak jak w przypadku al. Tysiąclecia, która - według wstępnych planów - miałaby być kompleksowo przebudowana. Zgodnie z planem al. Tysiąclecia miałaby stać się prawdziwą ulicą osiedlową z bezpiecznymi przejściami dla pieszych oraz dodatkowymi miejscami postojowymi, których obecnie jest zdecydowanie za mało. Widoczne jest to zwłaszcza wieczorami i w dni wolne od pracy. Wtedy samochody parkowane są niemal na całej długości ulicy, często nawet z naruszeniem przepisów ruchu drogowego. - W naszym mieście samochodów systematycznie przybywa i wszystko wskazuje na to, że nie zmieni się to w ciągu najbliższych lat. Niestety, w równie szybkim tempie nie przybywa miejsc postojowych, co jest szczególnie dotkliwe w dużych osiedlach mieszkaniowych jak Podwale czy właśnie Os. Stałe - mówi Sebastian Kuś, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów. - Dlatego też myśląc o przebudowie dróg w takich osiedlach zawsze staramy się zaprojektować możliwie jak najwięcej miejsc postojowych. Dobrym przykładem jest tutaj przebudowana w tym roku ul. Towarowa. Pracownicy MZDiM wyliczyli, że przy zmodernizowanej al. Tysiąclecia mogłoby powstać ponad 40 miejsc postojowych. Problem jednak w tym, że aby tak się stało należałoby pozyskać ok. 70-centymetrowy pas nieruchomości, który w tej chwili jest własnością prywatną. Już dziś wiadomo jednak, że część właścicieli zdecydowanie sprzeciwia się takiemu rozwiązaniu, bo nie są zainteresowani aby w sąsiedztwie ich bloków mieszkaniowych parkowane były samochody. Tym samym oznacza to, że MZDiM będzie mógł wykonać tylko jedną trzecią zaplanowanych miejsc postojowych. - Próbowaliśmy przekonywać wspólnoty mieszkaniowe, że dodatkowe miejsca postojowe dla tak dużego osiedla są rzeczą niezbędną, ale część z nich nie zmieniła niestety zdania. Szanujemy tę decyzję i szanujemy własność prywatną. Miejsca postojowe nie powstaną na terenach, które nie są własnością Gminy - podsumowuje rzecznik MZDiM.