Remont nawierzchni i infrastruktury odcinka drogi nr 86, wiodącej z Tychów, przez Katowice do miast Zagłębia Dąbrowskiego, a dalej do Częstochowy i Warszawy, to ostatni etap trwającej dwa lata modernizacji węzła autostrady A4 "Murckowska" w Katowicach. Zakończenie wartych w sumie ponad 280 mln zł prac zaplanowano na 26 września. Skrzyżowanie autostrady A4 i drogi nr 86 to jeden z najbardziej zatłoczonych węzłów komunikacyjnych w Polsce. Codzienne jeździ tamtędy nawet ponad 100 tys. aut. Ruchowi tranzytowemu towarzyszy tam nasilony, szczególnie w godzinach szczytu komunikacyjnego, ruch miejski. Nawet bez dodatkowych utrudnień tworzą się tam korki. Od niedzielnego poranka zamknięta zostanie jezdnia wschodnia DK-86, w kierunku Warszawy, na odcinku od wiaduktu nad linią kolejową za dzielnicą Giszowiec do węzła z ul. Porcelanową, już za skrzyżowaniem z autostradą. Ruch z Tychów do Warszawy będzie odbywał się drugą jezdnią, po jednym pasie w każdym kierunku. Samochody jadące z Tychów w kierunku Krakowa oraz Katowic będą przekierowane, przez pas rozdziału, na tzw. łącznice, dzięki czemu ruch w poszczególnych kierunkach powinien odbywać się w miarę płynnie. Wszystko jednak wskazuje na to, że korek do zwężenia może zaczynać się jeszcze przed dzielnicą Giszowiec. Po zakończeniu remontu jezdni z Tychów do Warszawy prace będą prowadzone na jezdni Warszawa- Tychy. Utrudnienia mają zakończyć się najpóźniej 26 września, kiedy cały węzeł "Murckowska" będzie oddany do użytku po przebudowie. Wówczas korki w tym miejscu mają definitywnie zniknąć. Węzeł "Murckowska" to miejsce, gdzie wiodąca od niemieckiej granicy, przez Wrocław i Katowice autostrada krzyżuje się z drogą nr 86, w kierunku Bielska-Białej i Cieszyna oraz Częstochowy i Warszawy. Obciążenie katowickiego odcinka autostrady wiąże się m.in. z tym, że korzysta z niego zarówno ruch tranzytowy (Wrocław-Katowice-Kraków), jak i ruch lokalny z i do Katowic, zarówno od strony miast Zagłębia Dąbrowskiego (m.in. Sosnowiec, Dąbrowa Górnicza), jak i Śląska (Gliwice, Zabrze, Ruda Śląska, Tychy i inne). Krzyżują się tu drogi wjazdowe i wyjazdowe z centrum miasta. Na zwiększenie ruchu wpływają także zlokalizowane tu centra handlowe, stacje benzynowe itp. Podobna sytuacja dotyczy pobliskiego węzła "Mikołowska", gdzie znajduje się skrzyżowanie z drogą krajową nr 81 w kierunku Żor, Skoczowa i Wisły.