Jak poinformowała w środę Agnieszka Chrobok z biura projektu, kampania będzie obecna przede wszystkim w centrach handlowych woj. śląskiego - w kolejne tygodnie organizowane tam będą imprezy promujące wśród dorosłych ideę kształcenia ustawicznego. Projekt rozpocznie się 6 marca w jednym z centrów handlowych w Sosnowcu. Na jego potrzeby powstała już galeria przyciągających wzrok kilkuobrazkowych komiksów autorstwa rysownika Marcina Skoczka. Ich fabuły obrazują korzyści, które mogą być efektem zdobycia nowej wiedzy lub umiejętności. Pomiędzy planszami z komiksami w kolejne soboty organizowane będą tzw. lekcje pokazowe, podczas których doświadczeni instruktorzy kształcenia zawodowego będą opowiadać o deficytowych w regionie - według badań Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Katowicach - profesjach oraz wskazywać, jak zdobyć odpowiednie kwalifikacje. Wśród promowanych kampanią zawodów znajdą się m.in. operator maszyn budowlanych, mechanik i diagnosta samochodowy, barman, ochroniarz oraz profesje związane z florystyką i bukieciarstwem, obsługą biurową, a także kosmetyką, stylizacją i wizażem. Pokazowe lekcje będą odbywały się od 6 marca w centrach handlowych w: Sosnowcu, Czeladzi, Bielsku-Białej i Bytomiu, potem od 10 kwietnia znów w Bytomiu, w Katowicach i Zabrzu, a od 8 maja w: Rybniku, Gliwicach i Częstochowie. W każdym z tych miejsc wystawa komiksów będzie pokazywana przez tydzień. Na zakończenie kampanii, 19 czerwca w katowickim Rondzie Sztuki odbędzie się Maraton Kształcenia, którego uczestnicy w ciągu jednego dnia wezmą udział w dwunastu lekcjach pokazowych promujących najbardziej pożądane przez pracodawców zawody. Aby wziąć udział w Maratonie Kształcenia, należy zostawić swoje zgłoszenie z e-mailem na stronie projektu www.galeriaksztalcenia.pl. Spośród wszystkich zarejestrowanych osób zostanie wylosowana grupa 50 uczestników tego przedsięwzięcia. Projekt "Galeria Kształcenia" realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego.