Pasażerowie w pierwszym dniu funkcjonowania dworca są nieco zdezorientowani. - Wszystkiemu się przyglądam, zauważyłam, że nie działa jeszcze ogrzewanie - mówiła reporterce radia RMF FM jedna z pasażerek. - Podoba mi się, jest czysto, ale trochę surowo. Mogłoby być bardziej kolorowo - dodaje. Na szczęście na brak informacji nie można narzekać. W hali głównej dworca kolejowego i na dworcu autobusowym pasażerom pomagają informatorzy. Można ich rozpoznać po niebieskich kurtkach z napisem "zapytaj mnie o dworzec". - Dużo ludzi poszukuje informacji, najczęściej wystarcza im nasza ulotka, z której wszystko można wyczytać - mówi jeden z informatorów. Na podziemnym dworcu swoje przystanki ma na razie 12 linii. Autobusy wyjeżdżają stąd głównie w kierunki osiedli i dzielnic Katowic oraz na lotnisko w Pyrzowicach. Podziemny dworzec to część dużego kompleksu w Śródmieściu, w skład którego wchodzi też dworzec kolejowy, jego nowa hala główna, tunel samochodowy oraz będące jeszcze w budowie: podziemne parkingi i Galeria Katowicka. Nowy dworzec w liczbach: - ok. 280 mln zł - koszt budowy nowego dworca autobusowego, kolejowego i tunelu samochodowego - 10- liczba stanowisk przystankowych dla autobusów - 586 - liczba autobusów przejeżdżających w dzień roboczy przez nowy dworzec