Jak poinformował rzecznik spółki Wojewódzki Park Kultury i Wypoczynku Łukasz Buszman, chodzi o jedną z głównych pieszych dróg wiodących do parku od katowickiego osiedla Tysiąclecia. Prowadzi ona od przystanku tramwajowego "WPKiW Wejście główne", przez środek tzw. Dużej Łąki, w kierunku Promenady Generała Jerzego Ziętka. - W parku jest aż 80 kilometrów alejek i to tylko tych o utwardzonej nawierzchni: Spacerowa, Fali, Gwiazd czy Różana. W samym sercu parku, przez środek Dużej Łąki biegnie jednak aleja, która jeszcze nie ma nazwy. Wkrótce powinno się to zmienić. Liczymy, że pomogą mieszkańcy aglomeracji - powiedział Buszman. Zaznaczył, że pomysł na akcję "Nazywamy parkową aleję" to odpowiedź na zgłoszenia mieszkańców, którzy już kilkakrotnie sygnalizowali potrzebę znalezienia nazwy dla jednej z głównych dróg wejściowych do parku. Mimo bowiem, że nie jest najdłuższa, jest jednym z ważniejszych szlaków prowadzących do centralnej części parku. Bezimienna na razie alejka przecina tzw. Dużą Łąkę, która jest drugim, po tzw. polach marsowych, miejscem organizacji imprez plenerowych. Dotąd odbywały się tam m.in. Śląskie Gody, koncerty itp. Nazwanie alejki może w takich sytuacjach pomóc, np. w razie potrzeby dokładnego określenia miejsca dojazdu karetki pogotowia. W pierwszym etapie konkursu, do 22 lutego, należy nadesłać własną propozycję nazwy listem pocztowym na adres siedziby spółki WPKiW z dopiskiem "Nazywamy parkową aleję" lub elektronicznym na adres konkurs@wpkiw.com.pl. Potem jury, w którym zasiądą m.in. marszałek woj. śląskiego i prezydent Chorzowa, wybierze trzy najlepsze jego zdaniem nazwy. W kolejnym etapie odbędzie się głosowanie na jedną z trzech propozycji nazw - w internecie na stronie wpkiw.com.pl oraz na kuponach udostępnionych w dyrekcji parku, skansenie i planetarium, a także wydrukowanych w "Gazecie Parkowej". Głosować będzie można od 1 do 7 marca, otwarcie alejki z nową nazwą zaplanowano na 11 marca. Autor zwycięskiej nazwy ma otrzymać podwójne zaproszenie do Śląskiego Wesołego Miasteczka oraz Śląskiego Parku Linowego na nadchodzący sezon, album o WPKiW, a także zestaw gadżetów i inne nagrody ufundowane przez patronów medialnych konkursu.