Akcję, której celem jest popularyzacja zatrudnienia osób niepełnosprawnych w woj. śląskim, rozpoczął Wojewódzki Urząd Pracy w Katowicach. Przez cały wrzesień pięcioro niepełnosprawnych na billboardach i reklamach na wiatach przystankowych w regionie będzie przekonywało, że - mimo ograniczeń - są takimi samymi, a często nawet lepszymi, pracownikami od innych. Kampania będzie wspierana artykułami prasowymi oraz reklamą na internetowych portalach informacyjnych. W kolejnym miesiącu będzie można zobaczyć i usłyszeć spoty reklamowe w regionalnych stacjach telewizyjnych i radiowych. Pełną wiedzę na temat zatrudnienia osób niepełnosprawnych można znaleźć na portalu internetowym www.sprawni-niepelnosprawni.pl. Rzeczniczka katowickiego WUP Paulina Cius powiedziała, że rozpoczynająca się kampania promocyjna jest częścią większego projektu, finansowanego ze środków unijnych. - Chodzi o to, by zachęcić pracodawców do zatrudniania niepełnosprawnych, jak i samych niepełnosprawnych do przysłowiowego opuszczenia czterech ścian i podjęcia zatrudnienia na otwartym rynku pracy - zaznaczyła. Organizatorzy kampanii przypominają, że wśród wielu przedsiębiorców pokutuje przeświadczenie, że osoba niepełnosprawna jest mniej efektywna i dyspozycyjna. Problemy z przystosowaniem dla niej miejsca pracy są często powodem odmowy zatrudnienia, nawet jeśli kwalifikacje kandydata nie budzą żadnych zastrzeżeń. Według danych za ubiegły rok, na 100 niepełnosprawnych Polaków, którzy mogli podjąć zatrudnienie, pracowało tylko 22. Wiedza pracodawców na temat korzyści finansowych płynących z zatrudnienia niepełnosprawnych jest uboga, dlatego potencjał pracowniczy tej grupy osób jest nadal wykorzystywany w minimalnym stopniu.