Przypomnijmy: w obowiązującym planie zagospodarowania przestrzennego na cmentarz komunalny przeznaczono 4-hektarową działkę przy ul. M. Skłodowskiej-Curie. W roku 1999 wykonano rozpoznanie geologiczne terenu i przygotowano dokumentację techniczną. Rok później od Powiatowego Inspektora Sanitarnego uzyskano zgodę na lokalizację cmentarza. Jeszcze w tym samym roku opracowano jego koncepcję architektoniczną i uzyskano warunki zabudowy. Natomiast Rada Miejska podjęła uchwałę w sprawie założenia w tym miejscu cmentarza komunalnego. W sierpniu 2002 roku starosta dał pozwolenie na jego budowę i na tym prawie czteroletnia procedura administracyjna została zakończona. W latach następnych m.in. wyrównano teren między blokami a przyszłym cmentarzem, przeprowadzono wycinkę zakrzaczeń wierzby, usunięto i przekazano do utylizacji gruz zalegający na terenie inwestycji, wyrównano powierzchnię przyszłej nekropolii oraz posiano trawę i wykonano nasadzenia osłonowe. Budżet gminy prace te kosztowały do dnia dzisiejszego blisko 157 tysięcy złotych. Pomysł przeniesienia cmentarza na drugi koniec ulicy, w bezpośrednie sąsiedztwo kościoła Podwyższenia Krzyża Świętego spowoduje, że pieniądze te przepadną, a całą procedurę trzeba będzie powtórzyć (w wariancie optymistycznym może to trwać od 3 do 4 lat), co z kolei wiąże się z następnymi wydatkami. Aby jednak do tego doszło, najpierw należy zmienić plan zagospodarowania przestrzennego. W obowiązującym na terenach przykościelnych zapisano bowiem powstanie infrastruktury handlowo-usługowej i terenów zielonych. Nie ma w nim mowy o cmentarzu. Decyzję w tej sprawie muszą podjąć radni miejscy. Plan sporządza burmistrz, czas jego opracowania to minimum 1,5 roku, zaś koszt to około 70-80 tys. zł. Następnie należy wykonać nowy projekt i uzyskać wszystkie niezbędne pozwolenia administracyjne. W przyszłorocznym budżecie gminy zostaną zabezpieczone pieniądze na kolejne prace przy budowie cmentarza komunalnego.