Zaplanowany budżet obu przedsięwzięć to ok. 7 mln zł. Jak poinformował n a poniedziałkowej konferencji prasowej w Katowicach wicedyrektor wydziału promocji i współpracy międzynarodowej urzędu marszałkowskiego, Adam Hajduga, kampania ogólnopolska potrwa od 23 marca do 30 kwietnia 2009 r. Po niej rozpocząć się ma kampania regionalna. Ogólnopolska kampania wizerunkowa prowadzona będzie za pośrednictwem mediów elektronicznych i billboardów. Będzie to pierwsza na tę skalę promocja woj. śląskiego poza jego granicami. Opierając się na przyjętej w ubiegłym roku strategii marketingowej regionu, najprawdopodobniej wykorzysta opracowane wówczas hasło: "Śląskie. Pozytywna energia". Kolejna kampania - obejmująca tylko woj. śląskie - skoncentruje się na regionalnych atrakcjach turystycznych. Ponieważ poprzedzające ją badania wykazały, że mieszkańcy regionu najcieplej przyjmują zaproszenia przesyłane pocztą, samorząd wyśle do nich ok. 1,2 mln listów zapraszających do odwiedzenia kilkunastu wybranych obiektów. Listy będą mogły np. zawierać rodzaj karnetu, którego podbijanie w reklamowanych miejscach dawałoby korzyści dodatkowo motywujące do ich odwiedzenia. Przekaz reklamowy z listów zostanie uzupełniony billboardami oraz spotami radiowymi i telewizyjnymi. Przygotowanie materiałów regionalnej kampanii ma kosztować ok. 800 tys. zł. Kwota rzędu 1,5- 2 mln zł zostanie przeznaczona na wykup czasu na reklamówki w śląskich mediach elektronicznych. Według Hajdugi, trwają przetargi na wykonawców kampanii. Środki na ich sfinansowanie przewidziano w budżecie samorządu woj. śląskiego. Wykup czasu antenowego w mediach ogólnopolskich ma zostać dodatkowo wsparty funduszami unijnymi.