Ogólnopolska kampania promocyjna województwa przebiega pod hasłem "Śląskie. Pozytywna energia". To samo hasło wykorzystano po raz pierwszy w ub. roku podczas kampanii promującej śląskie atrakcje w województwie (pisaliśmy o tym w tekście "Śląsk Cieszyński na billboardach"). Tym razem jednak jest ono wzbogacone o zdanie: "Pozytywnie nakręceni polecają". Jest to przesłanie skierowane do "pozytywnie nakręconych" pasjonatów, ukazywanych w akcji. Komunikacja kampanii oparta jest bowiem na dynamicznych zdjęciach przedstawiających ludzi, w każdym wieku, dających upust swoim aktywnym lub ekstremalnym zainteresowaniom. - Hasło "Śląskie. Pozytywna energia" wykorzystuje dwoistość słów wskazując tym samym na optymistyczną, przyjazną atmosferę "bycia" na terenach regionu śląskiego. Ja się z nim utożsamiam i popieram je w całości, bo uważam, że doskonale oddaje charakter naszego wartościowego regionu ? mówi Bogusław Śmigielski, marszałek województwa śląskiego. Kampania obejmie zasięgiem cały kraj, wykorzystując wszystkie klasyczne narzędzia promocyjne. W poniedziałek ruszyła emisja reklam telewizyjnych, natomiast 1 kwietnia wystartują spoty radiowe. Tego dnia rozpocznie się również akcja w internecie i na billboardach. - Do głównych elementów działających na wyobraźnię należeć będą ludzie na rollercoasterze w Wesołym Miasteczku w Chorzowie, uprawiający nornic walking w Beskidach, płynący kajakiem po Warcie. Zobaczyć można będzie rowerzystkę uprawiającą downhill na Jurze oraz miłośników turystyki industrialnej. Śląskie jest prawdziwą skarbnicą różnorodnych szlaków dla spacerujących z kijkami. Śmiało się tym chwalimy. Kobieta pewnym krokiem przemierza piękne krajobrazy Beskidów. Wszystkie wykorzystywane przez nas wizualizacje skupiają się na pokazywaniu tego, co w regionie najlepsze - a wiec świetnych ludzi na tle różnorodnej przyrody i ciekawych atrakcji turystycznych - tłumaczy Tomasz Stemplewski, dyrektor wydziału promocji i współpracy międzynarodowej w Śląskim Urzędzie Marszałkowskim. Kampania promocyjna ma kosztować ma 5 mln zł i potrwa do 4 maja. Za jej strategię, kreację i realizację odpowiedzialne są firmy z Grupy Eskadra. TWO