Cytaty pochodzące z utworów Czesława Miłosza pojawiły się w kilkudziesięciu najczęściej uczęszczanych miejscach Katowic, m.in. pod Rondem w pobliżu Spodka, gdzie rozpoczęły się Targi Książki, a także na rynku oraz przy pomniku Wojciecha Korfantego na Placu Sejmu Śląskiego. W ramach akcji "Druk na bruk" doktoranci wydziału filologicznego Uniwersytetu Śląskiego zadrukowali katowickie chodniki cytatami w kolorze jaskrawożółtym. - Jaskrawożółty kolor jest widoczny, jeśli ktoś wdepnie w cytat z pewnością się zatrzyma - powiedziała doktorantka uczelni Marta Baron. Dodała, że oprócz promocji czytelnictwa, Targów Książki, czy twórczości Czesława Miłosza, akcja ma także inny cel. - To rodzaj niekonwencjonalnego promowania literatury. Zależało nam aby wytrącić przechodniów z codziennego biegu, żeby mieli okazję do zatrzymania i zastanowienia się - tłumaczyła. Targi Książki potrwają do niedzieli. Imprezie patronuje hasło "Czytanie jest modne". Ideą wydarzenia jest promowanie książek, czasopism, gazet oraz czytelnictwa wśród mieszkańców regionu. To pierwsza taka impreza na tak dużą skalę. Przyjechało 75 wystawców, w tym wiele liczących się wydawnictw na rynku księgarskim. W programie - głównie w sobotę i niedzielę - znalazły się także spotkania z kilkudziesięcioma autorami książek, m.in. z Małgorzatą Szejnert, Jakubem Ćwiekiem, Markiem Krajewskim, Małgorzatą Gutowską-Adamczyk, Martą Fox, Katarzyną Enerlich, Piotrem Owcarzem, Joanną Chmielewską, a także Kazimierzem Kutzem. Zwiedzający poznają także laureatów konkursów "na najlepszą książkę na jesień", "najlepszy romans paranormalny", "najlepszy horror", na exlibris z okazji setnej rocznicy urodzin Czesława Miłosza. Natomiast blogerzy specjalizujący się w pisaniu o literaturze i recenzujący książki, wręczą po raz pierwszy własną nagrodę "Złota Zakładka". Pomysłodawcami imprezy są Urząd Miasta w Katowicach, Uniwersytet Śląski oraz Expo Silesia.