"Sztab wyborczy, sympatycy i miłośnicy zapraszają do złożenia podpisu pod kandydaturą Karola Wojtyły w zbliżających się Twoich codziennych wyborach. Dołącz do wydarzenia i tym samym złóż deklarację poparcia dla postulatów głoszonych przez Jana Pawła II! Do godziny 21:37 2 kwietnia 2015 zbierzmy 100 tysięcy podpisów, tak żeby Karol Wojtyła znalazł się na oficjalnej liście kandydatów, którzy doradzają Ci w codziennych dylematach" - czytamy na oficjalnej stronie internetowej organizatorów akcji. Centrum Myśli Jana Pawła II przypomina słowa papieża, dodając, że "prawdziwe wybory są codziennie. Wybierz Karola Wojtyłę i śmiało idź naprzód. Wybieraj go codziennie. Nie tylko 2 kwietnia. To jest kandydat, który Cię nie zawiedzie bez względu na to, jakie masz poglądy polityczne. Niczego nie obiecuje i nikomu się nie narzuca. Jest ponad politycznymi gierkami i nie uprawia marketingu. Głosi prawdę i dobro". Inicjatywę w ciągu kilku dni polubiło na Facebooku ponad 2 tysiące osób. W czwartek oświadczenie w sprawie wykorzystania wizerunku papieża w nietypowej kampanii wydało Centrum Jana Pawła II "Nie lękajcie się!" w Krakowie oraz Sanktuarium Świętego Jana Pawła II. "Chciałbym stanowczo podkreślić, że wykorzystywanie wizerunku świętego papieża i promowanie haseł, które jednoznacznie kojarzą z kampanią wyborczą prowadzoną w tym czasie jest niedopuszczalne" - napisał ks. prałat Jan Kabziński. "Wierni, spoglądający na oficjalny obraz z beatyfikacji i kanonizacji świętego, przypominają sobie Jego nauczanie i wielkie dziedzictwo, które pozostawił. Natomiast wizerunek papieża, który jest promowany w kampanii Centrum Myśli Jana Pawła II w Warszawie, delikatnie mówiąc, został pozbawiony sacrum, na co w imieniu Centrum Jana Pawła II "Nie lękajcie się! w Krakowie oraz pielgrzymów przybywających do Sanktuarium Świętego Jana Pawła II w Krakowie nie można się zgodzić" - dodał prezes Centrum Jana Pawła II w Krakowie i kustosz Sanktuarium św. Jana Pawła II.