Reklama

Reklama

​Borys Budka wygrał z szefem TVP Info. Chodzi o "paragon hańby"

"Samuel Pereira kłamał na mój temat. Potwierdził to sąd" - napisał w piątek na Twitterze poseł PO Borys Budka. Decyzją sądu, szef portalu TVP Info musi zamieścić sprostowanie, w którym odwoła nieprawdziwe informacje.

"Samuel Pereira kłamał na mój temat. Potwierdził to sąd w poniższym prawomocnym orzeczeniu. Najważniejsze, że udowodniłem, że propagandowa machina TVP opiera się na kłamstwie i manipulacji. Od wczoraj można legalnie nazywać ich kłamcami. I to jej istota sprawy. Prawda zwyciężyła!" - napisał na Twitterze Budka, dołączając treść sądowego postanowienia.

Wyrok Sądu Apelacyjnego w Katowicach odnosi się do wpisu, jaki w zeszłym tygodniu zamieścił na Twitterze Samuel Pereira. Podczas telewizyjnej debaty Borys Budka pokazał "paragon hańby", w którym dwa opakowania leku Valcyte kosztowały ponad 2 tys. zł. Budka uzasadniał, że złe funkcjonowanie Ministerstwa Zdrowia powoduje, że lek dla osób po przeszczepach opiewa na kwoty podane w paragonie.

Reklama

Po debacie Samuel Pereira nazwał Borysa Budkę "kłamcą". Twierdził bowiem, że wskazany lek jest refundowany i kosztuje jedynie 3,20 zł za opakowanie.

Jak się jednak okazało, refundacja nie jest dla każdego. Przepisy wskazują, że pacjent może skorzystać z refundacji w okresie do 110 lub 200 dni po przeszczepie (różnica wynika z rodzaju przeszczepionego narządu).

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Rekomendacje