Najbardziej popularnym "chwytem" sztabowców Kaczyńskiego jest ocieplanie jego wizerunku. Jak zaznaczają jego współpracownicy "Kaczyński jest gotów na wiele, jeśli tylko ma to służyć kampanii". Jak czytamy we "Wprost" stąd właśnie pomysły, aby Jarosław Kaczyński w spocie na majówkę wystąpił w ciemnym sweterku, przy stole w ogrodzie. "Wokół przechadzają się uśmiechnięci ludzie, biegają dzieci. Prezes opowiada, że każdą rodzinę powinno być stać na wakacje. Chwilę później - też w swetrze - pojawia się w sadzie pełnym białych kwiatów. Tam pochyla się nad problemami rolników i sadowników" - pisze tygodnik. Obecne działania PiS mają związek z 2010 rokiem, kiedy to partia wydała sporo pieniędzy na badania wizerunkowe. Za przygotowanie jednej z analiz przygotował prof. Waldemar Paruch, który obecnie jest "jedynką" do europarlamentu w okręgu lubelskim. W szczegółach instrukcji czytamy: "Należy zniszczyć stereotyp Kaczyńskiego, widoczny u młodych ludzi, że jest człowiekiem oderwanym od rzeczywistości, żyjącym tylko w świecie polityki, bez samodzielnie założonej rodziny, bez znajomości spraw »przeciętnego Polaka«". I dalej: "Bezwzględnie unikać sztampowych wystąpień na mównicy przed tysiącami ubranych na czarno swoich zwolenników", za to przedstawiać prezesa "wplątanego w tłum ludzi ubranych na kolorowo, rozdającego tulipany »Maria Kaczyńska« z hasłem, że moja bratowa na pewno by sobie tego życzyła. Warto rozważyć wylansowanie ubioru w głębokiej czerni, ale bez krawata, zwłaszcza wśród kolorowych młodych ludzi". Cały artykuł na stronach "Wprost".