Reklama

Reklama

Mołdawskie stacje pokazały prorosyjskie symbole. Zapłacą grzywnę

Władze Mołdawii ukarały finansowo dwie stacje telewizyjne za opublikowanie materiałów promujących symbol rosyjskiej inwazji na Ukrainę, za jaki od 20 kwietnia uznawana jest pomarańczowo-czarna wstążka św. Jerzego. Mołdawskie przepisy za promowanie symboliki związanej z rosyjską agresją przewidują grzywnę w wysokości do 900 euro.

Jak podał we wtorek kiszyniowski portal Stiri, wśród ukaranych telewizji jest prywatna stacja RTR Moldova oraz publiczny kanał Moldova 1.

Portal wskazał, że należącą do Ogólnorosyjskiej Państwowej Kompanii Telewizyjnej i Radiowej stację RTR Moldova ukarano grzywną w wysokości 13 tys. lei mołdawskich (równowartość 648 euro), zaś kanał Moldova 1 - 7 tys. lei (350 euro).

Wstążki św. Jerzego "gloryfikują inwazję na suwerenny kraj"

W uzasadnieniu decyzji mołdawska Rada Audiowizualna (CA) wyjaśniła, że wstążki św. Jerzego, są traktowane jako niebezpieczne dla porządku publicznego, gdyż "wprowadzają podziały" i "gloryfikują inwazję na suwerenny kraj", jakim jest Ukraina. CA odnotowała, że w obu kanałach pojawiły się materiały prezentujące ten symbol w sposób pozytywny.

Reklama

Zgodnie z obowiązującymi od 20 kwietnia przepisami promowanie symboli rosyjskiej inwazji jest w Mołdawii karane grzywną w wysokości od 7 tys. do 18 tys. lei mołdawskich, czyli od 350 do 900 euro. 

Reklama

Reklama

Reklama