Arkusz z zadaniami z poziomu podstawowego możesz pobrać , a transkrypcję ! Wskazówki do wypracowań. Można zacząć od napisania, że obecnie przebywamy w Anglii i że zobaczyliśmy w gazecie czy innym miejscu propozycję wycieczek z tego biura turystycznego w Londynie. Można w takim wypracowaniu zawrzeć datę. Powinniśmy napisać, na jaką wycieczkę chcielibyśmy pojechać i dlaczego (co sprawiło, że zdecydowaliśmy się akurat na tę wycieczkę). Następnie, tak jak było w wytycznych, trzeba napisać coś o zakwaterowaniu, czyli ogólnie gdzie chcielibyśmy mieszkać - w hotelu, motelu, domkach, etc. Warto następnie szczegółowo opisać informacje dotyczące zakwaterowania, czyli: jaki pokój nas interesuje - jednoosobowy, z łazienką lub bez, z posiłkiem, itp. To właśnie miejsce na detale dotyczące wycieczki. Potem oczywiście warto zapytać, jak droga byłaby ta wycieczka i czy np. studenci czy uczniowie mogą domagać się obniżenia kosztów ( zakładając, że osoba pisząca jest uczniem lub studentem). Albo jakie warunki trzeba spełnić, żeby zapłacić mniej. Bardzo ważne podczas pisania wypracowania jest używanie bogatego słownictwa i unikanie powtórzeń! Należy unikać pisania nie na temat. Ważne, by każda informacja, o którą proszą w poleceniu zadania została zawarta w kompozycji, gdyż za to są przyznawane punkty. Najważniejsze, by zachować kompozycję tzw. informal letter ( listu nieformalnego). U góry po lewej stronie piszemy do kogo się zwracamy, np. Dear Peter. Następnie, pod spodem, w pierwszym akapicie (wstęp) należy przywitać się z kolegą, krótko można zapytać, co u niego słychać, jak w szkole, a następnie przedstawić cel listu - w tym wypadku chcemy opisać czy pochwalić się przed kolegą przedstawieniem wystawionym podczas szkolnej imprezy. Koniec wstępu. Akapit drugi (rozwinięcie) Należy napisać, co to było za przedstawienie, kiedy było wystawiane (można wspomnieć dzień), i co najważniejsze: z jakiej okazji i dla kogo (np. dla nauczycieli czy rodziców). Następnie powinno się napisać, co robiliśmy w tym przedstawieniu, czy zajmowaliśmy się stroną techniczną, czy np. odpowiedzialni byliśmy za scenariusz czy wystrój sali, czy po prostu mieliśmy jakąś rolę. Można tu opisać swoje emocje, odczucia związane z pełnioną funkcją. Jak się czuliśmy, itp. Następnie trzeba opisać jeden problem występujący podczas przedstawienia. Ważne, by opisać ten problem i krótko wyjaśnić, w jaki sposób został rozwiązany, np, że przed przedstawieniem okazało się, że jedna osoba nie przyjdzie bo się rozchorowała, ale jakiś jeden genialny uczeń tę osobą zastąpił, gdyż miał wielkie umiejętności improwizacyjne. Powinno się również napisać nie tylko, jak się problem rozwiązało, ale i jak się to zakończyło, czyli czy uczeń dobrze odegrał rolę innego, czy np. publiczność była niezadowolona, albo wręcz zachwycona, itp. Ostatni punkt - reakcja widzów: opisać odczucia, emocje widzów, czy ktoś był zachwycony, czy znudzony, czy np. ktoś kogoś potem chwalił, czy nie i krótko również wspomnieć o celu, na jaki pieniądze zostaną przeznaczone (np. na zakup nowego sprzętu do szkoły). Ostatni akapit ( zakończenie ). Można napisać, że już musimy kończyć - że mamy nadzieję, że treść tego listu go w jakiś sposób zainteresowała, i że czekamy na odpowiedź. Ważna uwaga - nie przekroczyć limitu słów czyli zmieścić się w przedziale 120-150. Starać używać się jak najbardziej bogatego słownictwa, znów unikać powtórzeń. Przy opisywaniu przedstawienia używać czasów przeszłych - Past Simple i Past Continuous. <a href="http://pl-pl.facebook.com/people/Matura-Interiapl/100000552065764" title="Matura Interiapl" target="_TOP" style="font-family: "lucida grande",tahoma,verdana,arial,sans-serif; font-size: 11px; font-variant: normal; font-style: normal; font-weight: normal; color: #3B5998; text-decoration: none;">Matura Interiapl</a><a href="http://pl-pl.facebook.com/people/Matura-Interiapl/100000552065764" title="Matura Interiapl" target="_TOP"></a><a href="http://pl-pl.facebook.com/facebook-widgets/" title="Make your own badge!" target="_TOP" style="font-family: "lucida grande",tahoma,verdana,arial,sans-serif; font-size: 11px; font-variant: normal; font-style: normal; font-weight: normal; color: #3B5998; text-decoration: none;"></a> Rozwiązania matur w INTERIA.PL! Codziennie około godz. 14 będziemy udostępniać arkusze z zadaniami oraz zaproponowane przez naszych specjalistów rozwiązania.Jeśli chcesz otrzymywać powiadomienia o rozwiązaniach zadań maturalnych, które będziemy codziennie zamieszczać na naszych stronach, dołącz do nas na <a href="http://twitter.com/Matura_2010" target="_blank">Twitterze</a> lub <a href="http://pl-pl.facebook.com/people/Matura-Interiapl/100000552065764" target="_blank">Facebooku</a>. Tam na bieżąco informujemy o nowościach w naszym serwisie maturalnym. POLECAMY:<a href="https://wydarzenia.interia.pl/raport/matura-2010/rozwiazania/news/rozwiazania-zadan-z-matematyki-poziom-rozszerzony,1474191,6963" target="_blank">Rozwiązania zadań z matematyki - poziom rozszerzony</a><a href="https://wydarzenia.interia.pl/raport/matura-2010/rozwiazania/news/sprawdz-rozwiazania-zadan-z-matematyki,1474061,6963" target="_blank">Rozwiązania zadań z matematyki - poziom podstawowy</a> <a href="https://wydarzenia.interia.pl/raport/matura-2010/rozwiazania/news/sprawdz-rozwiazania-zadan-z-jezyka-polskiego,1473545,6963" target="_blank">Rozwiązania zadań z języka polskiego - poziom podstawowy</a> <a href="https://wydarzenia.interia.pl/raport/matura-2010/rozwiazania/news/rozwiazania-zadan-z-jezyka-polskiego-dla-nieslyszacych,1473717,6963" target="_blank">Rozwiązania zadań z języka polskiego - poziom podstawowy dla osób niesłyszących</a>