Reklama

Reklama

Nowa kampania dot. szczepień przeciw COVID-19. "Chcę zrozumieć"

Minister zdrowia Adam Niedzielski przedstawił nową kampanię społeczną dotyczącą szczepień przeciw COVID-19 zatytułowaną "Chcę zrozumieć". - Jest ona ukierunkowana do nieco innej grupy niż wcześniej - mówił szef MZ. Jak wyjaśnił, nowa strona internetowa ma udostępniać wszystkie informacje dotyczące szczepień, których brak mógł budzić wątpliwości lub zniechęcać do przyjęcia preparatu. Minister poinformował także, że 3 października ruszą szczepienia przypominające dla dzieci w wieku 5-11 lat.

Adam Niedzielski poinformował, że po "pewnym apogeum" dot. liczby nowych zakażeń w sierpniu, zaobserwowano spadek liczby nowych infekcji. Oznacza to, że kolejna fala zachorowań jest odsunięta w czasie. - To idealny czas na to, żeby się zaszczepić - powiedział.

Jak przyznał, dotychczasowe statystyki dotyczące szczepień czwartą dawką "nie są zadowalające" - od ubiegłego tygodnia zarejestrowało się na nie 300 tys. osób, spośród których 205 tys. już przyjęło preparat. W sumie, łącznie z seniorami, którzy mogli przyjąć drugą dawkę przypominającą wcześniej, zaszczepionych zostało 1,8 mln osób.

Reklama

- Zgodnie z rekomendacją ENA, która dopuściła szczepienie dzieci w wieku 5-11 lat, od 3 października będziemy dopuszczali pierwszą dawkę przypominającą dla osób w wieku 5-11 lat. Wystawimy pół miliona e-skierowań dla dzieci, które są po dwóch podstawowych dawkach - powiedział Adam Niedzielski.

Adam Niedzielski przedstawił kampanię "Chcę zrozumieć"

Minister zdrowia podkreślił również, że "potrzeba nowego impulsu" w podejściu do szczepień. Jak dodał, przebadano szczepionki i wszelkie niekorzystne wokół nich zjawiska.

- Chcielibyśmy uruchomić nową kampanię przekonującą do szczepień i ta zmiana narracji polega na przekonywaniu i uszanowaniu, że decyzja o szczepieniu jest decyzją autonomiczną każdego człowieka. Przedstawimy wszystkie odkrycia, dowody, argumenty rzeczowe, które udało nam się zgromadzić - wyjaśnił.

Nowa strona na rządowym serwisie gov.pl ma nazywać się "Chcę zrozumieć".

Jak wyjaśnił Niedzielski, będzie można znaleźć tam wszystkie informacje, których brak mógł budzić wątpliwości bądź zniechęcać do szczepień.

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy