Ministerstwo Edukacji i Nauki podało także, że w trybie stacjonarnym w piątek pracowało 15 105 przedszkoli i placówek wychowania przedszkolnego, czyli 98,7 proc. z nich. W trybie zdalnym pracowały 47 przedszkola, a 148 w trybie mieszanym. Dane te pokazują stan z piątku z godz. 13.00 i pochodzą od kuratorów oświaty. Od dwóch tygodni, czyli od 18 stycznia, liczba szkół podstawowych, w których nauka w klasach I-III prowadzona jest w trybie innym niż stacjonarny, a także przedszkoli i placówek przedszkolnych pracujących w takim trybie, wzrasta. W czwartek nauka w trybie stacjonarnym dla klas I-III prowadzona była w 14 222 szkołach podstawowych, czyli 98,5 proc. podstawówek. W 30 szkołach podstawowych w klasach I-III nauka odbywała się w trybie zdalnym, a w 191 w trybie mieszanym. W stosunku do czwartku liczba szkół, w których prowadzona jest nauka zdalna nie zmieniła się, a liczba szkół, w których nauka prowadzona jest w trybie mieszanym wzrosła o 12. Najmłodsi uczniowie wrócili do szkół po feriach 18 stycznia uczniowie klas I-III szkół podstawowych i szkół specjalnych, którzy od 9 listopada uczyli się zdalnie, wrócili do nauki stacjonarnej. W dniu powrotu nauka w trybie stacjonarnym prowadzona była 14 383 szkołach podstawowych, tj. w 99,6 proc. z nich. W 9 szkołach podstawowych w klasach I-III odbywała się w trybie zdalnym, a w 51 w trybie mieszanym, gdzie część uczniów uczy się w szkole, a część na odległość. Jesienne zawieszenie zajęć stacjonarnych nie obejmowało przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych i innych form wychowania przedszkolnego. Przedszkolaki do nauki stacjonarnej wróciły pod koniec maja ubiegłego roku. Jak zapewnia MEiN, sytuacja zarówno w szkołach podstawowych, jak i w przedszkolach jest monitorowana. W czwartek w trybie stacjonarnym pracowało 15 123 przedszkoli i placówek wychowania przedszkolnego, czyli 98,8 proc. z nich. W trybie zdalnym pracowało 45 przedszkoli, a 132 w trybie mieszanym. W piątek, w stosunku do czwartku, liczba przedszkoli i placówek pracujących w trybie zdalnym zwiększyła się o dwie, a w trybie mieszanym zwiększyła się o 16. O przejściu szkoły, przedszkola lub placówki wychowania przedszkolnego na tryb pracy inny niż stacjonarny decyduje organ prowadzący, za zgodą sanepidu, po rozpoznaniu sytuacji epidemicznej w placówce. Uczniowie z klas IV-VIII szkół podstawowych i szkół ponadpodstawowych od 26 października uczą się zdalnie.