Reklama

Reklama

Szczepienia we Francji. ANSM: skutki uboczne u 150 osób z personelu medycznego po podaniu preparatu AstraZeneca

Grypopodobne objawy wystąpiły u 150 członków personelu medycznego we Francji po podaniu szczepionki AstraZeneca przeciwko COVID-19 - poinformowała Krajowa Agencja Bezpieczeństwa Leków i Produktów Zdrowotnych (ANSM). Kilka szpitali podjęło decyzję o wstrzymaniu szczepień tym preparatem.

- To syndrom grypy, któremu towarzyszą wysoka gorączka i bóle mięśni - poinformował w piątek media rzecznik związku zawodowego pielęgniarek Thierry Amouroux.

Reklama

Szpitale szczepiły preparatem AstraZeneca jeden oddział na dzień. Następnie około 15 proc. zaszczepionego personelu nie było w stanie przyjść do pracy. Dlatego też wiele placówek zawiesiło szczepienia AstraZeneca w celu reorganizacji - poinformował Amouroux.

Szczepienie AstraZenecą wstrzymano w szpitalach w Saint-Lo, Breście, Morlaix, a także w dwóch paryskich szpitalach.

Członkowie personelu medycznego, którym podano szczepionkę w tym tygodniu, mieli mniej niż 65 lat.

Szczepionka "drugiej kategorii"

- Dajcie nam szczepionkę Pfizera, a nie szczepionkę drugiej kategorii - mówiła jedna z pielęgniarek na antenie stacji Europe 1 w piątek, skarżąc się na skutki uboczne szczepienia.

W czwartek ANSM zgłosił ostrzeżenie dotyczące szczepionki Pfizer/BioNTech. Nagły, choć krótkotrwały skok ciśnienia krwi stwierdzono u 73 pacjentów po podaniu tej szczepionki.

ANSM nadal monitoruje reakcje zaszczepionych osób. 


Chcesz wiedzieć więcej na temat pandemii koronawirusa? Sprawdź statystyki:

Polska na tle świata

Sytuacja w poszczególnych krajach

Wskaźniki w przeliczeniu na milion mieszkańców

 

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama