Reklama

Reklama

Szyfry "Szatana z siódmej klasy". Lekcje czytania

Spojrzenie na literaturę oczami naukowca rodzi wiele pytań: czy da się objechać świat w 80 dni, a jeśli tak, to jak mierzymy dzień w różnych strefach czasowych? Jeśli Robinson Kruzoe dogadał się z Piętaszkiem, to czy ich podstawowe znaki już tworzą język? W krakowskich szkołach ruszył projekt Fundacji Centrum Kopernika "Nauka Czytania". Ma zachęcać on dzieci do niestandardowego czytania szkolnych lektur, a także poszukiwania wątków naukowych w literaturze.

Dzieci na przykładzie "Sposobu na Alcybiadesa" uczą się jak działa pamięć z perspektywy psychologii, w "Alicji w Krainie Czarów doszukują się podstaw logiki", a przy czytaniu "Szatana z siódmej klasy" zastanawiają się, jak działają szyfry.

"Nauka czytania" ma nie tylko zaciekawić dzieci, ale także pokazać, że najbardziej znane książki mogą być inaczej zinterpretowane.

Spojrzenie na literaturę oczami naukowca rodzi wiele pytań: czy da się objechać świat w 80 dni, a jeśli tak, to jak mierzymy dzień w różnych strefach czasowych? Jeśli Kruzoe dogadał się z Piętaszkiem, to czy ich podstawowe znaki już tworzą język? Dlaczego roboty nie potrafią śnić i marzyć tak, jak mechaniczni bohaterowie książek Stanisława Lema?

Reklama

Podczas trwania projektu odbędzie się 45 lekcji, w tym pięć lekcji w ramach Copernicus Festival 2017: Emocje.

Każda z krakowskich szkół mogła wybrać cztery zajęcia z listy 20 tematów, które łączyły naukę i literaturę.

Zajęcia potrwają do 20 czerwca.

***

Interia jest patronem medialnym Copernicus Festival

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy