Jak poinformowały PKP PLK, inwestycja za prawie 270 mln zł netto finansowana jest ze środków własnych i budżetowych. Prace na trasie między Grodziskiem Mazowieckim a Zawierciem obejmą m.in. wymianę torów na 43-kilometrowym odcinku między Psarami a Zawierciem. Kolejarze wyregulują też sieć trakcyjną, uzupełnią tłuczeń i podbicia torów, jak i wymienią elementy mocowania szyn. Rozpoczęcie robót zaplanowano w II kwartale 2022 roku, a ich zakończenie w przyszłym roku. Szybciej przez CMK. Pociągi pojadą ponad 200 km/h PKP PLK zapewniają, że ruch pociągów na CMK - jednej z najważniejszych linii kolejowych w kraju - będzie utrzymany. Jak dodały, inwestycje na tym szlaku pozwolą dostosować go do prędkości powyżej 200 km/h. To natomiast ma wyraźnie skrócić czas podróży. Podkreślono, że umowa jest realizowana w ramach większego projektu "Modernizacja linii kolejowej nr 4 - Centralna Magistrala Kolejowa etap II". Wykonawcą jest spółka z Grupy Kapitałowej PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. - Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe sp. z o.o. Finansowanie inwestycji zapewnione jest ze środków krajowych. Na CMK trwa modernizacja 21 obiektów: czterech wiaduktów, dwóch mostów oraz piętnastu przepustów między Opocznem a Pilichowicami. Wdrażany jest ponadto Europejski System Zarządzania Ruchem Kolejowym ERTMS/ETCS poziom 2 wraz z budową systemu sterowania ruchem kolejowym na odcinku między Korytowem a Zawierciem. Modernizacja Centralnej Magistrali Kolejowej. Łączy Warszawę z Krakowem i Śląskiem Po wykonaniu wszystkich prac, uruchomieniu nowoczesnych systemów oraz przeprowadzeniu procesu certyfikacji i uzyskaniu zezwolenia na eksploatację, pociągi na CMK pojadą z prędkością do 250 km/h - podkreślono. Wcześniej PKP PLK zmodernizowały 73 obiekty na Magistrali, w tym mosty, przepusty i wiadukty oraz przejścia pod torami. Pięć przejazdów drogowo-kolejowych zastąpiono bezkolizyjnymi skrzyżowaniami. Od zeszłego roku kierowcy korzystają też z wiaduktów nad torami CMK w Radwanie i Zachorzowie Kolonii w województwie łódzkim. Przebudowane zostały stacje m.in. w Olszamowicach, Włoszczowie Północ, Idzikowicach i Opocznie. Centralna Magistrala Kolejowa zapewnia połączenia między Warszawą, Krakowem, Katowicami i Wrocławiem. Jest ważna również w ruchu regionalnym dla mieszkańców województw świętokrzyskiego, łódzkiego i mazowieckiego.