Porozumienie dotyczy współpracy organizacyjnej, merytorycznej i promocyjnej. W dokumencie obie strony stwierdzają, że współpraca taka może istotnie przyczynić się do usprawnienia organizacji Światowych Dni Młodzieży. Przyznają także, że "ŚDM to, oprócz wymiaru duchowego, także doskonała okazja do promocji polskiej gospodarki". "Pracodawcy RP pragną wspierać to wydarzenie jako społecznie użyteczne, współpracując w kwestiach organizacyjnych i promocyjnych" - napisano w porozumieniu. "To porozumienie oznacza obopólny zysk. Pracodawcy zyskają przebicie do świata, a my pomoc ze strony pracodawców" - powiedział dziennikarzom kard. Dziwisz. "Tutaj będzie obecny cały świat, a przebicie się do świata współczesnego nie jest takie łatwe: poprzez kontakty personalne z delegacjami z całego świata poszczególne firmy mogą utorować sobie drogę. Za to się płaci w świecie, a tutaj samo przychodzi. A jeśli oni będą pomocni w przygotowaniu tych Dni, będziemy im bardzo wdzięczni" - podkreślił Kard. Dziwisz wyraził nadzieję, że diecezja zyska wsparcie organizacyjne. "Na pewno są takie firmy; co nie znaczy, że muszą to robić za darmo" - dodał. "Długi trzeba spłacać" Kardynał powołał się także na opinie przedsiębiorców, że wybór papieża Polaka utorował im drogę do kontaktów gospodarczych na świecie. "To ja teraz mówię: długi trzeba spłacać. Spłacanie długów pomoże również w nawiązaniu nowych kontaktów, które w każdej chwili są potrzebne przedsiębiorcom" - stwierdził. Znaczenie porozumienia podkreślił także prezydent Pracodawców RP Andrzej Malinowski. "Motywy, dla których podpisaliśmy to porozumienie, są niezwykle istotne z punktu widzenia polskich przedsiębiorstw i polskiej gospodarki" - powiedział dziennikarzom. Jak wyjaśnił, każde duże wydarzenie o skali międzynarodowej daje możliwości dodatkowej promocji Polski. "Wbrew pozorom nie jest ważne promowanie konkretnego towaru; jeśli ten towar jest promowany w kontekście tej najważniejszej marki, jaką jest Polska, to wtedy nam jest łatwiej" - podkreślił Malinowski. Wyraził także nadzieję, że współpraca, np. logistyczna przy organizacji ŚDM, pozwoli polskim przedsiębiorcom zdobyć dobrą markę, która będzie procentowała także w przyszłości. "Uważam, że biznes powinien korzystać ze wszystkich możliwości, jakie kraj, państwo, w tym również i Kościół, daje" - zauważył prezes Pracodawców RP. Jak zaznaczył, niebagatelną korzyścią będzie też "korzystanie z określonych praw i znaków towarowych". Pracodawcy RP są organizacją ogólnopolską, zrzeszającą ponad 10 tys. firm zatrudniających ponad 5 mln pracowników, reprezentującą wszystkie kluczowe sektory gospodarki. Polska gospodarzem po raz drugi Światowe Dni Młodzieży to zapoczątkowane przez papieża Jana Pawła II spotkanie młodych katolików z całego świata. Odbędą się w Krakowie i Wieliczce - potrwają od 26 do 31 lipca. Szacuje się, że w wydarzeniu może wziąć udział 2,5-3 mln osób. Wcześniej, od 20 do 25 lipca zaplanowano dla pielgrzymów przyjeżdżających na ŚDM Dni w Diecezjach, które odbędą się na terenie wszystkich polskich diecezji (oprócz archidiecezji krakowskiej). Każda diecezja przygotowuje na ten czas specjalne wydarzenia. Polska po raz drugi będzie gospodarzem takiego spotkania - poprzednio gościła młodych w sierpniu 1991 r. w Częstochowie. Hasłem ŚDM 2016 jest jedno z ewangelicznych błogosławieństw: "Błogosławieni miłosierni, albowiem oni miłosierdzia dostąpią" - nawiązuje zarówno do rozpoczętego niedawno w Kościele katolickim Roku Miłosierdzia, jak i do kultu Miłosierdzia Bożego zapoczątkowanego przez polską świętą - siostrę Faustynę Kowalską.