Reklama

W rocznicę inauguracji pontyfikatu papież debiutuje na Instagramie

W sobotę kiedy przypada trzecia rocznica inauguracji pontyfikatu papieża Franciszka, jest także dniem jego debiutu na Instagramie. Cele, jakie przyświecają tej inicjatywie, wyjaśnia watykański dziennik „L’Osservatore Romano” w weekendowym wydaniu.

"Franciscus trafia na Instagram" - ogłosiła gazeta podając w tytule nazwę profilu papieża w popularnym fotograficznym serwisie społecznościowym.

Trzy tygodnie wcześniej przyjął on na prywatnej audiencji w Watykanie szefa i współzałożyciela tego portalu, 32-letniego Kevina Systroma z USA. Rozmawiali między innymi, jak ujawnił potem Systrom, o "sile obrazu jako narzędzia łączącego narody różnych kultur i języków".

"L’Osservatore Romano" podkreśla, że "sam Franciszek zamieści w sieci pierwsze zdjęcie na jednym z portali społecznościowych najbardziej lubianych przez młodzież ze względu na możliwość udostępniania obrazów".

Reklama

Dziennik sprecyzował, że profil zostanie zainaugurowany około południa, po papieskiej mszy w bazylice watykańskiej.

Nowa inicjatywa papieża. Będzie kolejny sukces?

"Jest to nowa inicjatywa papieża, której celem jest to, by mógł dawać ludziom świadectwo swojej bliskości za pośrednictwem języka prostego i bezpośredniego"- dodano w artykule. Przypomina się też o sukcesie papieskiego profilu na Twitterze redagowanego w 9 językach. Obserwuje go 25 milionów osób.

Gazeta zaznaczyła, że data 19 marca nie jest przypadkowa; to nie tylko rocznica mszy z okazji inauguracji jego pontyfikatu w 2013 roku. To także uroczystość świętego Józefa, który jest bardzo bliski papieżowi.

"Święto patrona Kościoła powszechnego zostało wybrane na rozpoczęcie tego nowego doświadczenia w sieci społecznościowej, która dziś liczy 130 milionów użytkowników na całym świecie"- dodano.

Watykan poinformował, że portal będzie zamieszczał co najmniej jedno zdjęcie dziennie. Początkowo będzie ich więcej, aby powstał pierwszy mały album. Będą także filmy wideo, trwające po ok. 15 sekund . Niekiedy obrazom będą towarzyszyły krótkie teksty.

Zdjęcia będą wybierane z serwisu fotograficznego "L'Osservatore Romano".

"Dążyć się przy tym będzie do wykrojenia pewnych szczegółów, aby uwydatnić aspekty bliskości i integracji, jakimi żyje na co dzień papież"- zapowiedział prefekt watykańskiego Sekretariatu ds. Środków Przekazu ksiądz Dario Edoardo Vigano. To jego urząd będzie zajmować się papieskim profilem.

Ks. Vigano zauważył, że Franciszek zaczyna aktywność na Instagramie w Roku Miłosierdzia i że będą tam przedstawiane jego gesty.

"W ten sposób Rok Święty wchodzi do mediów społecznościowych w sposób bardzo konkretny i naturalny"- dodał przedstawiciel Watykanu.

PAP

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy