- W połowie maja uruchamiamy dużą akcję profrekwencyjną, już nie informacyjną - poinformował Dworczyk, pytany podczas konferencji prasowej o planowane akcje promocyjne, zachęcające do szczepień. Jak wyjaśnił, "badania wskazują na to, że Polacy mają poczucie, że wiedzą wszystko o szczepionkach". - Teraz trzeba promować samo szczepienie, więc to będzie dużo akcja profrekwencyjna - zaznaczył. Zainteresowanie szczepieniami mniejsze wśród osób młodych Odnosząc się do pytania o liczbę osób rejestrujących się na szczepienia w poszczególnych grupach wiekowych, Dworczyk przyznał, że zainteresowanie szczepieniem jest "nieco mniejsze wśród młodszych roczników niż wśród osób starszych". - Ale też zakładamy, że ta sytuacja będzie się z czasem zmieniać. Im dłużej będzie trwała akcja Narodowego Programu Szczepień, im będą intensywniejsze kampanie (promocyjne), tym więcej osób z młodszych roczników będzie chciało się zaszczepić - ocenił. Pytany, jaka część osób rejestrujących się nie zgłasza się potem na szczepienie, minister odparł, że w kwietniu było takich osób 1,5 proc. Dodał, że dotyczy to również osób powyżej 60. roku życia. Darmowy program - rozlicz PIT 2020