Firma spodziewa się też dostarczyć do końca roku 2,3 mld dawek preparatu przeciwko COVID-19, czyli o 200 mln więcej niż prognozowała w lipcu. Zyski i wydatki, zauważył Reuter, są równo dzielone z ich niemieckim partnerem BionTechem. Pfizer istnieje od 172 lat, ale szczepionka przeciwko COVID-19 stała się jednym z najlepiej sprzedających się jego produktów w historii. Trudności, jakie konkurencyjne firmy Moderna i Johnson & Johnson napotkały przy produkcji swoich preparatów, pomogły Pfizerowi zyskać przewagę w podpisywanie umów na dostawy z innymi krajami. W trzecim kwartale 2021 r. sprzedaż szczepionki przeciwko COVID-19 przyniosła zysk w postaci 13 mld dolarów. Według siedmiu analityków z firmy dostarczającej dane Refinitiv, spodziewano się 10,88 mld dolarów.Amerykańska firma dostarcza też dodatkowe dawki szczepionek dla osób, które otrzymały dotychczas wymagane dwa zastrzyki. Pfizer oczekuje obecnie na zgodę amerykańskiego regulatora w sprawia stosowania szczepionek u dzieci w wieku od 5 do 11 lat.