"Od 15 lipca siatka połączeń międzynarodowych PLL LOT zyska kolejne kierunki. Pasażerowie będą mogli skorzystać między innymi z kolejnych rejsów do Niemiec, Francji, Hiszpanii, Danii, Szwajcarii, Chorwacji, Słowenii, Estonii i na Łotwę. W planach przewoźnika jest także uruchomienie regularnych połączeń do Wielkiej Brytanii" - poinformował w czwartkowym (25 czerwca) komunikacie LOT. Przewoźnik zapowiedział, że do końca sierpnia LOT może mieć wznowionych "prawie siedemdziesiąt kierunków". LOT przekazał, że dotychczasowy rozkład 20 międzynarodowych kierunków, uzupełniony zostanie 15 nowymi. Więcej połączeń, większa częstotliwość Od 15 lipca pasażerowie będą mogli polecieć z Lotniska Chopina w Warszawie siedem razy w tygodniu do Monachium, Stuttgartu, Frankfurtu, Hamburga, Paryża, Kopenhagi, Mediolanu, Zurich i Genewy; pięć razy w tygodniu do Madrytu; cztery razy w tygodniu do Rygi i Tallinna. Ponadto od czterech do siedmiu rejsów dostępnych będzie na kierunkach: Zagrzeb i Ljubljana. Rozkład pasażerskich rejsów LOT-u dostępnych od 15 lipca zostanie poszerzony także o regularne loty na trasie Warszawa-Katowice, zaplanowane 13 razy w tygodniu. Dodatkowo, LOT zwiększy częstotliwość rejsów na trasach z Warszawy do Wiednia, Brukseli, Amsterdamu, Berlina, Dusseldorfu, Oslo, Pragi, Budapesztu, Bukaresztu, Sofii, Wilna oraz z Budapesztu do Warny i Dubrownika. Ogromne wyzwanie "Trzy miesiące zawieszenia połączeń lotniczych było ogromnym wyzwaniem dla wszystkich przewoźników. Odmrożenie lotów pasażerskich to szansa na powrót do normalności, czyli stopniowe przywracanie rejsów na zawieszonych kierunkach i zaoferowanie pasażerom możliwości realizowania wyjazdowych planów. Intensywnie pracujemy nad wznawianiem kolejnych połączeń, obserwując jednocześnie bieżącą sytuację epidemiczną i dostosowując do niej procedury bezpieczeństwa obowiązujące na pokładach naszych samolotów" - powiedział cytowany w komunikacie prezes PLL LOT Rafał Milczarski. Dodał, że jeśli uda się zrealizować wszystkie plany, to siatka dostępna do końca sierpnia powinna obejmować prawie 70 z 98 zaplanowanych na 2020 rok kierunków. LOT przekazał, że w planach wznawianych rejsów w lipcu i sierpniu znajdują się także kolejne połączenia, w tym między innymi wyczekiwane loty do Wielkiej Brytanii. Wszystko zależy od bieżących regulacji "Uruchomienie regularnych rejsów pasażerskich na tych trasach uzależnione jest od bieżących regulacji administracyjnych zarówno po stronie polskiej, jak i w krajach docelowych. Obecnie na przykład Wielka Brytania nakłada na podróżnych obowiązkową kwarantannę. Liczymy na pozytywną zmianę tych regulacji, co umożliwi wprowadzenie naszych planów w życie i przekazanie kolejnych optymistycznych informacji naszym pasażerom" - wskazał Milczarski. Przewoźnik przekazał, że w zależności od aktualnych regulacji w Polsce oraz decyzji administracyjnych krajów docelowych, LOT może zacząć latać do: Kijowa (Ukraina) - pięć do siedmiu razy w tygodniu od 1 lipca; a od 15 lipca do Nursułtanu (Astana) - raz w tygodniu; Istambułu (Turcja) - siedem razy w tygodniu; Londynu (Wielka Brytania) - siedem razy w tygodniu; Kiszyniowa (Mołdawia) - trzy razy w tygodniu; Belgradu (Serbia) - cztery do siedmiu razy w tygodniu; Mińska (Białoruś) - cztery razy w tygodniu; Lwowa (Ukraina) - siedem razy w tygodniu i do Odessy (Ukraina) - siedem razy w tygodniu. LOT w środę poinformował, że uruchomi 130 połączeń do 36 najbardziej popularnych europejskich kurortów z dziesięciu krajowych portów lotniczych w ramach letniej siatki połączeń. Podróżni do tych miejsc będą mogli polecieć w lipcu i sierpniu. Koniec rządowego zakazu lotów Zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z 16 czerwca 2020 r. w sprawie zakazów w ruchu lotniczym, od północy z 16 na 17 czerwca przestał obowiązywać zakaz wykonywania pasażerskich lotów międzynarodowych do i z Polski. Granice Polski z powodu pandemii koronawirusa były zamknięte od 15 marca br. W rozporządzeniu napisano, że zakazu wykonywania lotów "nie stosuje się do statków powietrznych wykonujących loty międzynarodowe z lotnisk położonych na terytorium państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Unii Europejskiej, z wyjątkiem Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej, Królestwa Szwecji i Republiki Portugalskiej". Rozporządzenie traci moc z dniem 30 czerwca 2020 r.