Na pytanie, jak organizowany jest w rodzinie sprzęt do zajęć online, 61 proc. badanych zadeklarowało, że jego dziecko ma odpowiednie urządzenie na wyłączność. 32 proc. rodziców stwierdziło, że dziecko współdzieli komputer lub laptop z rodzicami albo z rodzeństwem. Część rodziców przyznaje, że współdzielenie komputera z dziećmi uniemożliwia im pracę zdalną. Większość rodziców mówi, że jest niezbędna w prawidłowym przebiegu edukacji zdalnej. Prawie 30 proc. twierdzi, że poziom przygotowania szkoły jest słaby i to na nich głównie spoczywa organizacja zdalnej nauki. W ocenie 7 proc. badanych, ich rola w edukacji zdalnej dziecka jest kluczowa, bo szkoła jest bardzo źle przygotowana na kształcenie online. Szkoła dobrze przygotowana? Zdaniem 44 proc. badanych szkoła jest dobrze przygotowana do prowadzenia zajęć na odległość, ale i tak konieczna jest pomoc dzieciom z lekcjami. Co piąty rodzic stwierdził, że nie musi wspierać dzieci w zdalnej edukacji, bo poziom przygotowania szkoły do zajęć jest bardzo dobry, a materiały przesyłane przez nauczycieli są angażujące i łatwe do zrozumienia. Badanie zostało zrealizowane w pierwszej połowie marca na próbie 1378 osób dorosłych, mających dzieci. Jest częścią raportu "Rodzina przyszłości", przygotowanego przy współpracy z ośrodkiem badawczym DELab UW i Fundacją Digital University.