W 70 miastach, 165 lokalizacjach, na 527 ekranach w całej Polsce wyświetlane będą komunikaty i spot profrekwencyjny przygotowany przez Parlament Europejski, namawiające obywateli do głosowania w wyborach europejskich, które odbędą się 9 czerwca. Jak podał PE, komunikat będzie wyświetlany m.in. na budynku Hotelu Mariott w Warszawie, Dworcu Centralnym w Katowicach, Rynku Manufaktury w Łodzi, Dworcu Głównym w Poznaniu i Hanza Tower w Szczecinie. Ponadto spoty można będzie obejrzeć na wszystkich dworcach kolejowych, niektórych lotniskach, galeriach handlowych i siłowniach. W przyszłym tygodniu między 6 a 9 czerwca 2024 roku ponad 370 milionów uprawnionych do głosowania obywateli w 27 państwach członkowskich UE może oddać swój głos, aby wybrać 720 posłów i posłanek do Parlamentu Europejskiego. Ponieważ wybory europejskie są już za kilka dni, w UE wzrasta ilość inicjatyw, dzięki którym można się dowiedzieć o znaczeniu głosowania. Przykładowo, Parlament Europejski i FC Bayern Monachium połączyły siły, aby wezwać fanów do głosowania w nadchodzących wyborach, dołączając do zawodniczek z Ligi Mistrzów UEFA, które wystąpiły z tym samym przesłaniem. #WeVoteForEurope to kampania zainicjowana przez YOUROPE e.V.i realizowana wspólnie z European Festivals Association (EFA)- dwiema najważniejszymi organizacjami reprezentującymi europejskie festiwale. Wspólnie dążą do zaangażowania odbiorców, aby skorzystali z przysługującego im prawa i głosowania w wyborach europejskich. Spot Parlamentu Europejskiego był też emitowany na sześciu włoskich stadionach dzięki współpracy z piłkarską włoską ligą. Biuro PE w Grecji i gmina Ateny wspólnie zorganizowały 28 maja bingo dla wolontariuszy i seniorów. Uczestnicy mieli okazję sprawdzić swoją wiedzę na temat UE i wygrać upominki. W Słowenii PE współpracował z gospodarzami sobotniego wieczornego programu RTVSLO nad trzema teledyskami promującymi wybory europejskie. Inna inicjatywa to projekt bułgarskiego chóru "Tajemnica Bułgarskich Głosów", który wraz z innymi organizacjami nakręcił kilka filmów na temat niskiej frekwencji. Jedna trzecia śpiewaków zaczyna śpiewać, a cały chór dołącza później, aby podkreślić różnicę, na którą wpływa uczestnictwo.