Reklama

"Rzeczpospolita": Polacy kochają podróbki

Zetknęło się z nimi 84 proc. badanych przez ARC Rynek i Opinia, a niemal połowa przyznała, że w ostatnich 2 latach połakomiła się na podrabiane towary. Ich zakup stanowczo wyklucza niespełna 40 proc. - informuje dzisiejsza "Rzeczpospolita".

Światowy rynek podróbek szacuje się na ok. 500 mld dolarów, czyli niemal 10 proc. globalnego handlu. Walka z podróbkami przynosi największe efekty w dziedzinie towarów farmaceutycznych i spożywczych.

Najpopularniejszymi miejscami zakupu podróbek są internet i targowiska. Nabywców kusi głównie cena - niższa niż w przypadku oryginałów.

- Trafia do nas coraz więcej tego typu spraw, najczęściej dotyczą naruszenia praw do znaków marek luksusowych - mówi Marek Oleksyn z kancelarii CMS.

PAP

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy