W grupie osób z pensją 3-5 tys. zł było to zaś ok. 50 proc., wśród zarabiających od 1 do 2 tys. zł - 38 proc., a w grupie z jeszcze mniejszą płacą - tylko 29 proc. Takie są wyniki badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych dla mFundacji, która wspiera edukację matematyczną. Prezes mFundacji Iwona Ryniewicz wskazuje, że słabość polskiego systemu edukacyjnego w przypadku matematyki widać na wszystkich etapach kształcenia - od podstawówki po liceum. Uczniowie z krajów uchodzących za innowacyjne osiągają o wiele lepsze wyniki matematyczne niż Polacy - zauważa. Jak ocenia, to problem, bo z wielu badań wynika, że Polacy doceniają matematykę i mają do niej pozytywny stosunek. Gdyby system nauczania był przyjaźniejszy dla uczniów i efektywniejszy, udałoby się uruchomić potencjał, którego teraz nie wykorzystujemy w pełni - przekonuje Ryniewicz.